BUX 40,049.73
-1.07%
BUMIX 3,765.72
-0.25%
CETOP20 1,893.58
0.00%
OTP 8,654
-1.10%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-1.14%
-1.47%
ZWACK 18,350
+0.82%
-3.19%
ANY 1,580
-0.32%
RABA 1,085
-2.25%
0.00%
-1.23%
0.00%
+0.47%
OPUS 170.4
+0.83%
0.00%
-0.42%
0.00%
-1.20%
OTT1 149.2
0.00%
-0.53%
MOL 2,956
-1.20%
+1.28%
ALTEO 2,380
0.00%
-0.51%
-2.10%
EHEP 1,160
-7.20%
-4.92%
+0.26%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.74%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
+2.63%
-2.25%
0.00%
0.00%
-0.35%
-0.80%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,700
0.00%
-4.76%
NAP 1,244
+0.32%
0.00%
-5.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Az Apple megint a Forbes 100-as toplista élén

Tavalyhoz hasonlóan idén is az Apple vezeti a Forbes legértékesebb világmárkáit rangsoroló 100-as listáját

A Forbes legértékesebb márkákat rangsoroló (Most Valuable Brands) 100-as listáján az első helyen szereplő

  • Apple márkaértéke 241,2 milliárd dollár, 17 százalékkal nőtt tavalyhoz képest.
  • A második helyen a Google (207,5 milliárd dollár, +24 százalék) áll,
  • a harmadikon pedig a Microsoft (162,9 milliárd dollár, +30 százalék).
  • A lista negyedik helyén az Amazon található 135,4 milliárd dollárral, ami 40 százalékos növekedés tavalyhoz képest.
  • A vezető tízes listára került még a Facebook (70,3 milliárd dollár, -21 százalék),
  • a Coca-Cola (64,4 milliárd dollár, +9 százalék), a Disney (61,3 milliárd dollár, +18 százalék), a Samsung (50,4 milliárd dollár, -5 százalék),
  • a Louis Vuitton (47,2 milliárd dollár, +20 százalék)
  • és a McDonald's (46,1 milliárd dollár, +5 százalék).
  • Fotó: AFP/Aytac Unal/Anadolu Agency

    A Toyota, amely tavaly még a tízes élboly tagja volt kilencedikként, idén már csak a 11. a listán, márkaértéke 7 százalékkal, 41,5 milliárd dollárra csökkent.

    A Forbes honlapján szereplő adatok szerint tavalyhoz képest a Netflix márkaértéke nőtt a legnagyobb mértékben, 72 százalékkal, 26,7 milliárd dollárra, ami alapján az idei listán a 26. helyre került. A legnagyobb vesztes 21 százalékos márkaérték-csökkenéssel a Facebook, amely azonban így is megőrizte ötödik helyén.

    A 100 vezető cég együttes márkaértéke 2540 milliárd dollárra emelkedett a tavalyi 2330 milliárd dollárról. A százas listán az információs-technológiai cégek száma 20, a pénzügyi szolgáltatóké 11, az autóipari vállalatoké szintén 11, a kiskereskedelmieké pedig 8. A százas listán a legértékesebb világmárkák közül több mint 50 amerikai, 10 német, 9 francia, 6 japán és öt svájci.

    Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
    Kapcsolódó cikkek