A hazai lakosság az idei második negyedévben bruttó 188 milliárd forintért vásárolt belföldön online, azaz 34 százalékkal többet költött, mint 2019 hasonló időszakában. Egyben ez volt a legnagyobb bővülés is az elmúlt öt év során – derült ki a GKI Digital által közzétett adatokból.
A vizsgált időszakban szinte minden termékkategória online forgalma erőteljesen nőtt, ezen belül azonban az online élelmiszer-rendelés és a műszaki cikkek piaca, a DIY (otthon-kert-barkács), valamint a kisállatszegmens, a sportszerek és kiegészítők piaca bővült a leglátványosabban. Az első két kategória erősödése részben a karantén, az otthoni munkavégzés és a digitális oktatás szülte többletigényekből fakad, az utóbbié már inkább az extra, nem tervezett költések és a járványhelyzet miatt megváltozott életvitel eredménye.
Nagy volt a változás a forgalomátvételi megoldások körében, a járvány idején a vásárlók visszatértek a házhoz szállításhoz, miközben a csomagautomatákat leszámítva csökkent a csomagpontok forgalma és a személyes átvételek száma.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.