BUX 52,838.78
-0.05%
BUMIX 4,172.22
-0.14%
CETOP20 2,408.27
-1.65%
OTP 17,980
+0.73%
KPACK 7,300
-2.67%
0.00%
-3.23%
+1.04%
-0.40%
ZWACK 16,700
0.00%
0.00%
ANY 1,565
+1.62%
RABA 1,340
+0.37%
0.00%
+0.60%
-0.88%
+1.98%
OPUS 203.5
-3.10%
-7.50%
-0.96%
-5.03%
-0.60%
OTT1 149.2
0.00%
-1.30%
MOL 2,728
-0.80%
-1.67%
ALTEO 2,120
0.00%
-15.25%
+1.67%
EHEP 1,495
-0.99%
0.00%
-0.85%
MKB 1,972
0.00%
-2.87%
+0.97%
0.00%
0.00%
SunDell 39,400
0.00%
-2.83%
+1.63%
-5.13%
0.00%
+3.12%
NUTEX 14.24
-2.86%
GOPD 12,300
-0.81%
OXOTH 4,500
-1.75%
-1.52%
NAP 1,130
-4.07%
+1.47%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Átadták az új reptéri utasmólót

A több mint 11,5 milliárd forintos beruházásból megvalósuló 1. móló építése 2019. július 19-én kezdődött.

Június 23-ára elkészült, ma pedig az utasok is birtokba vehették a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér vadonatúj, 1. móló névre keresztelt beszállítócsarnokának teljes területét. A móló első ütemét már januárban átadta a Budapest Airport.

A 11 500 négyzetméteres épület hatalmas üvegfelületei és fagerendái skandináv hangulatot teremtenek, a repülőgépek pedig csak néhány lépésnyire állnak az épülettől, így a be- és kiszállítás minden eddiginél gyorsabbá és kényelmesebbé válik.

A több mint 11,5 milliárd forintos beruházásból megvalósuló 1. móló építése 2019. július 19-én kezdődött, és az épület minden részének kivitelezése – a 2A Terminállal összekötő folyosóval együtt – rekordidő, egészen pontosan 339 nap alatt befejeződött.

Ezzel teljesült a Budapest Airport vállalása, hogy az új móló építését a nyári utazási szezon kezdete előtt befejezi.

Az elmúlt hetekben a repülőtér üzemeltető már csak a használatbavételi engedély beérkezésére várt, hogy a teljes épületet – az összekötő folyosóval együtt – átadhassa az utasforgalomnak.

Fotó: Budapest Airport/Baranyi Róbert

A 1. móló megépítése része a magyar kormány és a Budapest Airport közötti együttműködési programnak, a beruházást a Budapest Airport teljes egészében saját forrásból finanszírozta.

Dr. Rolf Schnitzler, a Budapest Airport Zrt. vezérigazgatója hangsúlyozta:

Tizenkét hónap alatt 100 millió eurót fordítottunk fejlesztésre, és a beruházásokat a következő években is folytatjuk. A repülőtér menedzsmentje elkötelezett a létesítmények és az utasélmény folyamatos fejlesztése mellett, hogy továbbra is a régió legjobb repülőtere legyünk.

Az új, 11 500 négyzetméteres épület több ezer négyzetméterrel növeli meg a repülőtér utasforgalmi területeit. Az 1. móló fűtött-hűtött, világos tereibe megérkező vagy a járatuk indulására váró utasok kényelmét üzletek és extra szolgáltatások is biztosítják.

Az egyszintes, 5,2 méter belmagasságú épület 8 gyalogos beszállítókapuja közvetlenül a repülőgép-állóhelyekre nyílik, ami zökkenőmentes, kényelmes beszállást tesz lehetővé, illetve további 6 kaputól buszok szállítják majd az utasokat az épülettől távolabb parkoló repülőgépekhez.

A központi csarnokban pihenő- és várótér, 3 nagy kapacitású, akadálymentes mosdóblokk, valamint egy dohányzóterasz szolgálja az utasok kényelmét. Az étel-és italvásárlási lehetőség is biztosított az utasok számára:

a következő hetekben megnyitja kapuit az 1-es mólón egy új Relay üzlet és egy Café Frei, októbertől pedig a Heinemann Duty Free is várja az utasokat az új épületben.

A móló nagy előnye, hogy az összeköttetés a 2A Terminállal úgy valósul meg, hogy az utasok a jegykezelést követően egyetlen pillanatra sem hagyják el a komfortos épületet, a fő terminálépületből mozgólépcsővel és lifttel is felszerelt új összekötő épületen keresztül érik el a tágas, 120 méter hosszú új mólót.

Az új létesítmény egyidejűleg akár 5000 utas számára is kényelmes várakozást biztosít, a tágas váróterekben pedig összesen 2500 ülőhely kapott helyet.

Az 1-es mólóban a Budapest Airport 580 USB töltőállomást alakított ki, ahol az utazás előtt az utasoknak lehetőségük van elektronikai eszközeik töltésére. Az utasok a móló minden pontján hozzájuthatnak a szükséges járatinformációhoz, ezt 149 FIDS monitor és a hangosbemondó rendszer 145 hangszórója garantálja.

Kapcsolódó cikkek