Összességében elégedettek a fogyasztók a hazai hírközlési hálózatokkal – erre az eredményre jutott a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) tavaly év végi piackutatása. Az általános elégedettséget jól mutatja, hogy mindegyik internetes vagy televíziós szolgáltatás egy százpontos skálán legalább 80 pontot ért el. A háztartásokban az elégedettségi rangsor elején olyan tényezők állnak, mint a számítógépes mobilinternet sebessége (84 pont) és hibamentes működése (83 pont), a tévészolgáltatás csatornaválasztéka (84 pont) és folyamatos, megakadás nélküli működése (84 pont), valamint ez utóbbiak megítélése általában (84 és 83 pont). A legkevésbé a tévézés és a vezetékes internet havidíjával (80 és 79 pont), valamint a vezetékes internet sebességével (81 pont) vannak megelégedve a fogyasztók.
Az elemzések azt mutatják, hogy a községek lakói és a Dél-Alföldön élők a legkritikusabbak ezekkel a szolgáltatásokkal kapcsolatban, a legelégedettebbek pedig az észak-alföldiek. Kiderült az is, hogy 2019 őszén a legalább 14 évesek 63 százaléka használt mobilinternetet a telefonján. A megkérdezettek leginkább a szolgáltatás folyamatos, hibamentes működésével (85 pont) és a mobilnet sebességével (84 pont) elégedettek. Kevesebb a pozitív visszajelzés, amikor a telefonos mobilnet általános megítéléséről van szó (83 pont), még inkább, amikor a havidíjról vagy az adatforgalmi korlátról (81-81 pont). Azaz a stabil, megbízható működés mellett egy kicsit drágának és kevésnek tartják a felhasználók a mobilnetszolgáltatást. Abban, hogy a felhasználók mennyire elégedettek a mobilinternettel, nincs érdemi különbség a nem, az életkor és a munkaerőpiaci státus szerint, viszont a lakóhely, a régiók és az iskolázottság alapján nagyban eltértek a vélemények. A legkritikusabbak a budapestiek, de a legelégedettebbek a fővárosi diplomások. Ezenkívül az Észak-Alföldön és a Dél-Dunántúlon a legelégedettebbek az emberek a telefonos mobilinternettel, és Észak-Magyarországon panaszkodnak rá a legtöbben. A Magyarországon elérhető háromféle internetszolgáltatás – a vezetékes internet, a számítógépen használt, úgynevezett nagy képernyős internet és a kis képernyős mobilinternet –, valamint a tévészolgáltatás teljesítményét vizsgáló felmérés 2019. november 7. és december 10. között készült országosan, reprezentatív mintavétellel, 3200 háztartásban, személyes megkérdezéssel. A felmérést az Ariosz Kft. készítette az NMHH számára.
A legalább tizennégy évesek
63
százaléka használt mobilinternetet
a telefonján
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.