Az élénk keresletnek köszönhetően az év első felében a dániai Lego csoport árbevétele az előző év azonos időszakáéhoz képest 7 százalékkal, 15,7 milliárd dán koronára, az üzemi eredménye pedig 11 százalékkal, 3,9 milliárd koronára emelkedett, miközben a vállalat – közleménye szerint – jelentős, hosszú távú növekedést célzó kezdeményezésekbe ruházott be.
Magyarországi gyára a tavalyi nettó árbevételét közel 12 százalékkal, 37,5 milliárd forintra, az adózott eredményét pedig csaknem 90 százalékkal, 1 milliárd forint fölé növelte. A Lego Manufacturing Kft. az idén is jó eredményeket érhet el, részben azért, mert a csoport mexikói gyárának leállása miatt nőttek a hazai egység megrendelései. A társaság nem is tervezi a nyíregyházi gyár leállítását, az ottani működés és fejlesztés is folyamatos.
„Gyártókapacitásunkat az igényeknek megfelelően növeljük, ezt részben technológiai fejlesztéssel, hatékonyabb gépek telepítésével oldjuk meg. Bővítjük a raktárkapacitásainkat is, éppen az új, harmadik automata magasraktárat kapcsolunk be a logisztikai rendszerünkbe, és a közelmúltban elkészült egy új energiaépületünk is” – közölte a Világgazdasággal a kft.
A cégcsoport elnök-vezérigazgatója, Niels B. Christiansen a vállalat tegnapi féléves értékelőjén elmondta, hogy már az idén megmutatkoztak annak az eredményei, hogy a társaság hosszú távú növekedést célzó kezdeményezésekbe fektetett, például az online értékesítésbe és a termékfejlesztésbe. „Erős termékportfóliónk az építők minden korosztályát megszólította, a nemrég megújult e-commerce platformunk és a gyorsan reagálni képes globális ellátási láncunk pedig lehetővé tette, hogy kielégítsük az online piacon jelentkező keresletet” – emelte ki Niels B. Christiansen. Mint hozzátette, a társaság működési eredményének növekedése az erős értékesítésnek köszönhető, igaz, a kiadások is emelkedtek a hosszú távú befektetések és a megnövekedett szállítási költségek miatt. Az utóbbit elsősorban az okozta, hogy a kormányok rendelkezésére időszakosan be kellett zárni a mexikói és a kínai gyárat.
A vállalat közlése szerint jelentősen megnőtt az érdeklődés a digitális játékélmények iránt. Az első hat hónapban megduplázódott, kétmillióra nőtt a Lego digitális építési útmutatóinak letöltése, két másodpercenként osztottak meg valamilyen tartalmat a Lego Life platformon. Az utóbbi egy biztonságos digitális játékapplikáció, amelynek nyolcvan országban már több mint 90 millió felhasználója van. A Lego.com online kereskedelmi platform látogatóinak száma is a duplájára, százmillióra nőtt 2020 első fél évében az előző év azonos időszakához mérve.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.