BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Világszerte felvirágzóban a pop-upok

A koronavírus-járvány következtében egyre népszerűbbek az úgynevezett pop-up üzletek. Mi áll a háttérben, és hogyan tér magához a szegmens a járvány első hulláma után?

 

Újabb és újabb pop-up boltok bukkanhatnak fel az ősszel, miután a Covid–19-járvány újradefiniálta ezeknek az értékesítési helyeknek a szerepét. A konstrukció ráadásul a bérbeadóknak is kedvez a nehezebb piaci körülmények között – írja cikkében a Vogue Business.

A pop-upok jó ideje afféle tesztpályák a márkák számára, ezeken keresztül próbálnak meg elérni új célcsoportokat, egyben tesztelik új termékeik fogadtatását. Azonban – mint gyakorlatilag minden más területen – itt is beleszólt a folyamatokba a pandémia: a lezárások és az ezek következtében csökkenő eladások ahhoz vezettek, hogy világszerte számos áruház, üzlet húzta le a rolót. Jócskán megnőtt a kiadható bolti területek mérete, a bérbeadók pedig kétségbeesetten próbálják hasznosítani üresen maradt helyiségeiket.

Az Appear Here online piactér – amely az Egyesült Államokat, az Egyesült Királyságot és Franciaországot is lefedi – 125 százalékos növekedésről számolt be az üressé vált üzlethelyiségek terén. A Cushman & Wakefield globális ingatlancég vezérigazgatója, Garrick Brown úgy véli, hogy a legrosszabb forgatókönyv esetén az Egyesült Államokban a kiadott helyek több mint 20 százaléka elveszíti a bérlőjét – csaknem 180 millió négyzetméter területről van szó. Azok a bérbeadók, akik eddig elzárkóztak attól, hogy rugalmasabb, rövidebb távra szóló kiadásokba is belemenjenek, a jövőben Brown szerint egyenesen könyörögni fognak a bérlőknek, hogy bármilyen konstrukcióban is, de béreljék ki az üzlethelyiségüket. Ehhez még hozzáadódik az is, hogy jelenleg fogyasztói piac van a kiskereskedelmi láncok és a márkák terén, vagyis a kínálat bőven meghaladja a keresletet – ezért látják úgy a szakértők, hogy a kevesebb költséggel járó, rövid távra szóló, gyorsan felállítható pop-up üzletek virágzása várható a közeli jövőben.

A Cushman & Wakefield vezére szerint a bérbeadók maguk kezdeményezhetnék a szerződések újratárgyalását a bérlőkkel. „Az előrelátó bérbeadók megelőzhetnék a bérlőket, vagyis alacsonyabb bérleti díjakat kínálva bebiztosíthatnák a maradásukat. Aki túl sokáig vár ezzel, kénytelen lesz egyre többet engedni a bérleti díjból – véli a szakember.

Mások is úgy látják, nagyobb rugalmasság jellemezheti a jövőben a kiskereskedelmi bérlői piacot. A Savills ingatlanügynökség szerint a következő hónapokban világszerte emelkedik az üresedési ráta, a brandek számára egyre több helyszín lesz elérhető, ráadásul rugalmasabb feltételekkel. Számos márka kap majd az alkalmon, és belevág a pop-up értékesítésbe – állítja az ügynökség egyik igazgatója.

A tavaszi lezárások alatt egyébként gyakorlatilag megszűnt a pop-up konstrukció, de a kreatív gondolkodás most új löketet ad ennek a területnek. Az Egyesült Államokban például megjelentek a pop-up mozik és a pop-up éttermek, és a divatmárkák is érdekes új helyszíneket találnak pop-up installációiknak. A luxus divatházak szintén elszakadtak a megszokott helyszíneiktől, és távolabbra is követték vásárlóikat. A Dior például a nyáron a korlátozások enyhülésével a Földközi-tenger népszerű nyaralóhelyein bukkant fel Dioriviera elnevezésű pop-upjaival.

A pop-up a nagy áruházaknak is lehetőség arra, hogy kitűnjenek versenytársaik közül. A múlt hónapban a Dior például a londoni Harrods áruházban hozott létre pop-up üzletet, ami egybeesett az őszi–téli kollekciójának bemutatásával. A Prada a Selfrigdes áruházban promotálta hasonló konstrukcióban a Re-Nylon kollekcióját.

A pop-upok jó ideje afféle tesztpályák a márkák számára, ezeken keresztül próbálnak meg elérni új célcsoportokat

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.