BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Magasra tette a lécet a friss modell

Ma már nem az a kérdés, hogy mit tud az új E-osztály, hanem hogy mire van szükségünk a repertoárjából.

Hiába nyomta a felelősség a tervezők vállát, olyan magabiztossággal frissítették az aktuális E-osztályt, mintha egy ilyen kaliberű munka pusztán ujjgyakorlat lenne. Ez azért sikerülhetett, mert jól átgondolt koncepciót követtek, úgy újították meg a szó szerint szerencsés csillagzat alatt született formát, hogy figyelembe vették a hamarosan debütáló S- és C-osztály stílusát, így az elkövetkező években sem veszít majd frissességéből a dizájn.

A lekerekített, minden korábbinál sportosabb megjelenés a legkonzervatívabb Mercedesnek is jól áll, ezért inkább csak fokozták a látványt, megváltoztatták a hűtőmaszk és a fényszórók formáját. Hátul még bátrabban módosítottak a karosszérián, a keskenyebb hátsó lámpák ugyanis átlógnak a szedán csomagtérfedelére is. Emellett nehéz megmondani, hogyan néz ki az új E-osztály, mert az All-Terrain kivitelt is beleértve ötféle megjelenés közül lehet választani. A sportosság jegyében már az alapmodell is a hűtőrácsába helyezett nagy méretű csillaggal készül, de nem feledkeztek meg a hagyományról sem, továbbra is lehet a motorháztetőn álló csillaggal rendelni az autót.

A hazai bemutatón sorsolás útján kaptunk slusszkulcsot a képeken látható, AMG Line konfiguráció­jú E-osztályhoz, amelyben a 450-es típusjelzéshez járó, 3,0 literes, 367 lóerős, soros hathengeres, turbófeltöltővel és kiegészítő, elektromos kompresszorral felszerelt benzinmotor dolgozott az újdonságnak számító EQ Boost generátorral. Az utóbbi a 48 voltos lágy hibrid rendszer részeként plusz 22 lóerővel és 250 newtonméter nyomatékkal járul hozzá a teljesítményhez, ezenkívül a start-stop rendszert is észrevétlenül működteti. A már említett elektromos kompresszor feladata, hogy elősegítse a töltőnyomás felépülését, optimális üzemanyag-felhasználás mellett növelje a motor teljesítményét és javítsa a reakcióidejét. A nyomatékot kilencfokozatú automatikus váltón keresztül továbbítja a 4Matic összkerékhajtás segítségével mind a négy kerékre. A katalógusadatok alapján már önmagában is izgalmas választásnak tűnik az AMG modellek előtti utolsó polgári változat, a próbakör azonban meggyőzött minket arról, hogy ma már minden lehetséges, hiszen a több mint 1,8 tonnás limuzin a sofőr szándéka szerint viselkedhet kényelmes utazóautóként vagy Porschékat zavarba hozó sportlimuzinként.

Mivel a megjelenése is ideális átmenet az elegáns és a sportos között, ezért nem meglepő, hogy a frissítés során kényelmesebbé tett ülései marasztalóan komfortosak, miközben stabilan tartják a testet. Az új, kapacitív felületű, tehát a sofőr kezét erőkifejtés nélkül is érzékelő, dupla küllős sportkormány kissé vastagnak látszik, vezetés közben azonban tökéletesnek érezzük. A megújult anyagokkal berendezett, pazar belsővel körülvéve ebben a harmóniában indulunk el, és élvezzük a kényelmes, puha rugózást, az optimális erőkifejtést kívánó, precíz kormányzást, nem is szólva a határozottan és kifinomultan szóló motor alig hallható hangjáról. Ám ha úgy döntünk, hogy elég az andalgásból, és sport üzemmódba kapcsolunk, hogy a gázra lépve kihasználhassuk a hihetetlen, 5,0 másodperces 0–100 kilométer per órás gyorsulást, az autó habozás nélkül összeszedi minden tudását, és olyan mellbevágó lendülettel indul meg, ami még egy született sportautónak is becsületére válna. Mégis az a legfontosabb, hogy a döbbenetes tempóhoz megfelelő futóművet és fékrendszert is terveztek Stuttgartban, ennek köszönhetően a tapadása szinte már bolondbiztos, az összkerékhajtást kihasználva a szűk kanyarokban hatásosan veszi fel a versenyt a fizika törvényeivel. A hazai utakon is remeklő technika önmagában is meggyőző biztonsági eszköz lenne, de a márka hű maradt a hagyományaihoz, és nem elégedett meg ennyivel. A friss modell egyebek között aktív követésitávolság-tartó asszisztenssel is rendelkezik, amely a szintén megújult MBUX fedélzeti rendszer információi szerint már a torlódásokat figyelembe véve szabályozza a sebességet, a holttérfigyelő parkolás után is aktív marad, hogy az ajtók nyitása előtt figyelmeztethessen a mellettünk elhaladó autókra és kerékpárosokra, de akár a vezető éberségét is képes fenntartani a hifi, a hangulatfény és a masszázsülés segítségével.

Mindez persze csak egy része annak a komplex egésznek, amit az E-osztály magában foglal, elég a négytagú karosszériaválasztékra (szedán, kombi, kupé és kabrió), az új színekre és felnikre, a kibővített extralistára vagy a lágy hibrid benzinesekből és dízelekből, valamint konnektoros hibridekből álló motorválasztékra gondolni. A piac egyik legjobb autója olyan magasra tette a lécet, hogy ma már többet tud annál, amit a vásárlók elvárnak tőle.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.