Eltérően ítélik meg az autókban alkalmazott mesterséges intelligencia (MI) használatának veszélyeit a törvényhozók és a vállalatok – derült ki az EY több mint 280 globális szervezet és 71 szakpolitikus megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. A cégeknek nagyobb figyelmet kell szentelniük a jogszabályalkotók elvárásainak, különben nagyon lelassulhat az új technológiai megoldások, a többi között az önvezető autók fejlesztése is. Tizenkét területen vizsgálták különféle MI-alkalmazások – köztük az önvezető autók, az arcfelismerő rendszerek és az otthoni hangalapú virtuális asszisztensek – etikai szempontjait az EY legfrissebb kutatásában. A felmérés eredményének láttán az állami szereplők aggódnak amiatt, miként egyeztethető össze az említett szolgáltatásokat is működtető mesterséges intelligencia felhasználása a magánélet és a személyes adatok védelmével és az egyenlő bánásmód elvével. Mindeközben a vállalati szektor mindössze a már meglévő jogszabályoknak, például a GDPR elvárásainak igyekszik megfeleltetni a technológiát, kevesebb figyelmet fordít arra, hogy választ adjon a fejlesztések jövőbeni következményeivel összefüggő kérdésekre. Tehát akár az a forgatókönyv is megvalósulhat, hogy hiába készül el a gyártó a biztonságosan közlekedő önvezető autóval, nem engedheti majd az utakra, mert nem fog megfelelni a hatályos adatvédelmi vagy információbiztonsági előírásoknak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.