BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Álruhás Porsche hódíthatja meg az utakat

L. G. | A VW-konszernen belül három villanyautó-építő készlet van, az MEB a kisebb autók számára, a PPE a nagy méretű modellekhez, a J1-es pedig a sportkocsiknak. Az utóbbit alapvetően a Porsche mérnökei fejlesztették, és a Taycan típus az első, amely ezt használja. Jövőre érkezik a testvérmodell, az Audi e-tron GT és annak csúcsváltozata, az RS e-tron GT. Ez utóbbi 646 lóerős rendszerteljesítményével az ingolstadti központú márka valaha volt legerősebb közúti autója lesz. Igazság szerint csak a rajtautomatika aktiválásakor enged ennyi erőt az elektronika, normál esetben 598 lóerőnek parancsol majd a vezető jobb lába. Az első kereket hajtó villanymotor 238, a hátsó (itt kétfokozatú váltó is van) 456 lóerős, és szintén a Porschéból ismerős az LG Chem által szállított, 396 cellából összeállított, bruttó 93,4 kilowattóra, nettó 83,7 kilowattóra kapacitású lítiumion- akkumulátor. A 800 voltos fedélzeti rendszer mintegy 40 kilogrammal kevesebb rézdrót használatát teszi lehetővé, illetve 270 kilowatt teljesítményű villámtöltést is képes fogadni az autó. A lapos villanymotoros Audi kupé külseje és belseje is egyedi lesz, és ami a legfontosabb, a zenei aláfestés is. Ingolstadtban külön mérnökcsapat dolgozott az autó által kibocsátott hangokon, összesen 32-féle mesterséges menetzajt hallatnak a külső-belső hangszórók – minden üzemmódnak megvan a maga akusztikája. Az Európában 30 kilométer per órás tempóig a gyalogosok figyelmeztetésére kifelé sugárzott menetzaj különösen nagy fejtörést okozott a mérnököknek, akik nem akartak túlságosan tolakodó hangot. A megoldást az egyik, amatőr zenészként is dolgozó mérnök találta meg: egy

3 méter hosszú vascsövön keresztül hallható asztali ventilátor (szimulált) hangját sugározza a nagyvilágba az e-tron GT.

Túraautóként pozicionálják a kínálatán belül az e-tron GT-t, de azért ne nagyon legyenek illúzióik a vásárlóknak: a helykínálat sportkocsisan szűk, és a csomagtér is csak 87 (elöl) plusz 266 (hátul) liter befogadóképességű. A vezetési élmény lesz a középpontban, az említett németes aprólékossággal összeállított hangélményen felül opcionális hátsókerék-kormányzás (akár 2,8 fokos elfordulás) és a vezető szándéka szerint keményíthető légrugózás gondoskodik erről.

Lucas di Grassi Formula–E versenyző is kipróbálta már az első villanymotoros RS Audit. Tetszett neki!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.