BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hamis ígéretekért bírságolták meg a Chanelt Kínában

Harmincezer dolláros (8,8 millió forint) bírságot kapott a Chanel Kínában: a kozmetikai luxuscég egy 400 dollárért árusított arckrémét hirdette úgy, hogy az világosítja az arcbőrt és csökkenti a szeplőket. Azonban a hangzatos nevű Sublimage La Creme Texture Supreme és a Le Blanc Masque Healthy Light Creator Mask a kínai hatóságok szerint vajmi keveset ér az említett célokra, emiatt róttak ki a Chanel kínai divíziójára megtévesztő reklámozásért bírságot. A krémeket promotáló reklámból azt tudhatjuk meg, hogy tudósok egészen Madagaszkárig utaztak, hogy a bőrfiatalítást ígérő krém alapvető összetevőit megtalálják, a prózai valóság azonban az, hogy mindkét készítmény egyszerű kozmetikai termék, és semmit sem tartalmaz abból, amit a reklámjában a Chanel állít. A cég nem tudott valós laboratóriumi eredményeket bemutatni arról, hogy a krémek használatával elérhető az ígért eredmény. A százdolláros éjszakai krém például azt ígéri, hogy visszaállítja a bőr állapotát. A reklám számokkal is alátámasztja ezt az ígéretet: a rendszeres használat szerintük 23 százalékkal több ragyogást, 40 százalékkal több hidratáltságot és 23 százalékkal egyenletesebb tónusú arcbőrt eredményez.

A bírság, bár a cégre – amelynek bevétele 12,3 milliárd dollár volt az előző üzleti évben – feltehetőleg nem ró hatalmas terhet, annak tükrében elgondolkodtató, hogy a reklámok történetében a Chanel 2004-ben készült reklámspotja volt az egyik legdrágább. A 33 millió dollárból készült, 180 másodperces reklám az ikonikus Chanel No. 5-ot hirdette, Nicole Kidmannel, és a maga idejében formabontónak és újszerűnek számított szakmai körökben.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.