Újabb kínai beruházást jelentettek be tegnap: a Shenzhen Kedali 14,1 milliárd forintból épít lítiumion-akkumulátorokhoz alkatrészeket gyártó üzemet Gödöllőn, amely 2021 első negyedévében el is kezdi a tömegtermelést, és két év múlva már a bővítése is beindulhat. A 330 új munkahely létrehozását eredményező befektetéshez a magyar kormány 1 milliárd 275 millió forint vissza nem térítendő támogatást biztosít, és 500 millió forinttal támogatja a kínai beruházásnak helyet adó gödöllői iparterület összekötését az autópályával, ami további befektetők számára kínál vonzó perspektívát. Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a gödöllői beruházás tegnapi bejelentésén az MTI tudósítása szerint hangsúlyozta, hogy tavaly még Koreából, az idén viszont már Kínából érkezett a legnagyobb értékű beruházás Magyarországra, darabszám szerint viszont Németországból és az Amerikai Egyesült Államokból.
Magyarország – miként szinte minden korábbi esetben – a Shenzen Kedali beruházását is nagy nemzetközi versenyben, Közép-Európa legjobb, Európa egyik legjobb beruházási környezetét ajánlva nyerte el. Az idén is sikerült túlszárnyalni az egy év alatt megvalósított beruházási projektek előző évi számát. Ráadásul a gödöllői beruházás egy fejlődő területre koncentrál, hiszen a globálisan átalakuló autóipar egyre inkább az elektromos meghajtású járművek felé fordul. A Shenzen Kedali eddig hét kínai gyárban állított elő lítiumion-akkumulátorokhoz alkatrészeket, a magyarországi beruházással az a célja, hogy közelebbről szolgálhassa ki ügyfeleit az egyre bővülő európai piacon – közölte videoüzenetében Li Csien-li, a vállalat elnöke.
A kínai befektetések értéke Magyarországon meghaladja az ötmilliárd dollárt, a kínai vállalatok ma már több mint 16 ezer magyar embernek adnak helyben munkát. Az újabb beruházások idevonzása érdekében a külgazdasági és külügyminiszter szerint folytatni kell az adócsökkentést. Tavaly a világszerte végrehajtott beruházások 45 százalékát keleti tőkéből finanszírozták, a magyar export keleti irányba az elmúlt tíz évben 22 százalékkal nőtt. A magyar–kínai kereskedelmi forgalom az idén szeptember végéig további 17 százalékkal erősödött, és meghaladta az 5 milliárd dollárt.
A magyar–kínai gazdasági kapcsolatok értékét jelentősen növeli a Belgrád–Budapest vasútvonal, amelyet Magyarország kínai cégekkel épít. A projekt részleteit a magyar kormány titkosította, ezért a pontos költsége nem ismert.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.