Tavaly 128 ezer új autót helyeztek forgalomba Magyarországon, decemberben pedig 12,7 ezret a Datahouse jelentése szerint. Az összesített adat 18,9 százalékkal maradt el az előző évitől, de a 2018-astól csak 6,3 százalékkal.
A piac lassulására számítottak az ágazat szakemberei. A 2019-es rekordév eredményei azért is voltak kiugrók, mert a károsanyag-kibocsátás uniós szigorítása miatt már a nyáron elkezdtek forgalomba helyezni olyan új autókat, amelyeket még nem értékesítettek, tehát a regisztrált járművek száma nem egyezik az eladottakéval. Hatott a piacra a nagycsaládosok autóvásárlási támogatása is. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete 2020 elején még 155 ezer új személygépjármű forgalomba helyezésére számított, de a járvány megjelenése miatt áprilisban már csak 118 ezerre. A módosított becslést tízezerrel túlszárnyalta a piac.
Márka szerinti bontásban az év utolsó hónapjában ismét a Suzuki vezette a piacot: 1718 személyautó forgalomba helyezésével a piac 13,5 százalékát ellenőrizte. A második helyen a Ford végzett 1402
autóval és 11 százalékkal, a harmadik pedig a Toyota lett 1328 személygépjárművel és 10,4 százalékos részesedéssel.
A tavalyi összesített eredmények szerint is a Suzuki részesedése volt a legnagyobb, 11,5 százalékos. A márka az év során 14,7 ezer autót helyezett forgalomba. A decemberi lista második és harmadik helyezettje azonban éves szinten helyet cserélt, a Toyota 12,6 ezer új személygépjárművet adott el a hazai utakra, amivel 9,9 százalékos részesedést szerzett a 2019-es 6,9 százalék után, a Ford pedig 11,7 ezer járművet értékesített, és ezzel 9,1 százalékos piaci szeletet szerzett magának.
Tavaly csak a Toyota és a Fiat növelte a forgalomba helyezéseit 2019-hez képest. Az utóbbi márka éves összesítésben a hetedik helyen végzett, és a 2019-es 3,5 százalékos piaci részesedését 5,3 százalékra tornászta fel. A top tízes lista legnagyobb esését az Opel produkálta: míg 2019-ben még a negyedik helyen állt 7,1 százalékos piaci részesedéssel és 11,2 ezres forgalomba helyezéssel, a tavalyi 6,1 ezer jármű már csak a kilencedik helyhez volt elég.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.