Nehéz pontosan meghatározni, hogy az alsó középkategórián belül pontosan milyen fajta az új DS 4-es: személyautónak magas, szabadidő-autónak alacsony, az öszvér kifejezést következetesen kerülik. Az sem segít, hogy azonos magasság mellett van belőle normál, matt fekete betétekkel operáló Cross és fényes, fekete karosszériadíszekkel ellátott Performance Line kivitel is. A megjelenés rendhagyó, még az EMP2-es alapba is jobban belenyúltak, hogy a formatervezők által vágyott új arányokat megvalósíthassák. Az A oszlop előtti részt és a második üléssor alatti padlórészt is lejjebb vitték, így laposabb lett a motorháztető, hátrébb került a szélvédő, a tűzfal és az első ülések környékén merevebb a padlólemez; az utóbbi a zajkomfortot javítja. Alapvetően ismerősek a formai elemek, de az arányok eltérők, szélesebb és laposabb a hűtőrács, hatalmas (72 centiméter) átmérőjűek a kerekek, és az eddiginél élesebbek lettek a vonalak, a hirtelen befejezés aerodinamikailag előnyös. Maga a karosszéria 4,4 méter hosszú, 1,83 méter széles és 1,47 méter magas, a tengelytáv 2675 milliméter, a csomagtér 430 literes.
Nem kell aggódni a nagy, 20 colos felnik miatt sem, hiszen az áttervezett felfüggesztéssel a komfort nem szenved csorbát (elöl alumínium lengőkarok csökkentik a rugózatlan tömeget), és ott van a feláras Active Scan Suspension, amely kamerával figyeli az aszfaltot, a gyorsulásérzékelők és kerékszenzorok jelei alapján pedig automatikusan lágyítja vagy keményíti az elektronikus vezérlésű lengéscsillapítókat, maximális kényelmet nyújtva. Az utastérben nagyobb méretű és a megszokottnál jobban párnázott ülések várják az utasokat, a műszerfal közepén elrejtették a légbeömlőket, az oldalsók az ajtókra kerültek. Természetesen teljesen digitális a belső, a vetített kijelző már nem egy felnyíló kis lapkát, hanem a szélvédő üvegét használja, olyan, mintha a vezető egy négy méter távolságra lévő, 21 colos képátlójú monitort figyelne. Okostelefonokból ismert kezelési logikát kap a fedélzeti rendszer, a képernyő érintőcsempékkel személyre szabható, a DS Iris System mozdulatokkal (egy- és kétujjas mozdulatok, kézírás-felismerés) és hanggal is vezérelhető. A digitalizáció mellett a minőségérzet tekintetében is igyekeztek emelni a lécet a DS fejlesztői, például újfajta gépi varrási eljárást kellett kifejleszteni a feláras bőr ajtókárpitpanel közepén véget érő díszvarrása miatt. A sportos Performance Line belsőnél jelenik meg a „kovácsolt karbon” díszbetét, amely piros és arany varrású fekete Alcantara belsővel párosul, az Opera hangulat kapja az óraszíjvarrású barna nappabőr belsőt, míg az alaphangulatúban szövetkárpitok lesznek. Extraként kínálják a 14 hangszórós, 690 watt teljesítményű Focal Electra hifit, amelyhez hangszigetelt oldalablakokat is adnak, a pollenszűrő 2,5 mikronnál nagyobb részecskéket fog meg.
A DS 4-es csak elsőkerék-hajtással készül, a kínálat alján 130 lóerős benzines és dízel lesz, amelyet egy 180 lóerős benzines és az ezt használó 225 lóerős rendszer-teljesítményű, hálózatról tölthető hibrid koronáz meg. Az utóbbi 12,4 kilowattóra kapacitású akkumulátorral 50 kilométeres elektromos hatótávot (WLTP) ígér 3,5 órás töltési idő (konnektor) mellett. Az összes motornál alapfelszerelésként adják a nyolcfokozatú automatikus váltót, felár ellenében lehet a Cross modelleknél választani a többfokozatú, talajtípushoz igazítható beavatkozású menetstabilizálót. Az éjjellátó képe a központi kijelzőn jelenik meg, de a veszélyekre a vetített kijelzőn is felhívja a figyelmet a rendszer. A fényszóróban három világítótest kap helyet, a belső a helyzetjelző, majd az akár 33,5 fokos szögben elfordulni képes kanyarfény következik, a szélső a 15 szegmenses mátrixmodul.
A kormányszögtől, sebességtől, út- és időjárási viszonyoktól függően világít, kamera kapcsolja le a távfényt, ha szembejövőt érzékel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.