Cégvilág

Dübörög a Magyar Divat & Design Ügynökség oktatásfejlesztési programja

Közel 80 iparági szereplővel működik együtt az MDDÜ.

Magasabb fokozatba kapcsoltak a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) oktatásfejlesztési programjai, a szervezet 5 egyetemi, üzleti és szakmai partnerrel működött együtt, közel 40 divat- és formatervezőnek nyújtott vállalkozásfejlesztési segítséget, a szakképzésfejlesztést szolgáló kerekasztal-beszélgetései során pedig 35 iparági szereplőt és szakértőt szólaltatott meg. Az ügynökség 2018-as megalapítása óta négy fő pillér mentén valósítja meg programjait, ennek egyike az oktatásfejlesztés támogatása, és az év első hónapjaiban egyértelműen ez a terület került előtérbe.

Az oktatásfejlesztés keretében fontos célkitűzés a szakmai kapcsolatok és partnerségek folyamatos bővítése, amelynek köszönhetően az ágazati szereplők számára széleskörű tudásbázis és szakmai kapcsolati háló válik elérhetővé hozzásegítve őket a jövőbeli eredményes működéshez.

Ennek jegyében indult el februárban az MDDÜ és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) stratégiai együttműködése, amely során az ügynökség a körforgásos gazdaság témakörével kapcsolódik be az egyetem kurzushetébe és a témát egy KFI képzéssel is elmélyíti.

A legjobb koncepciót kidolgozó csapatok bekerülnek az ügynökség Young Talents Programjába, amely szakmai ismereteket biztosít a feltörekvő tehetségeknek az első sikereik megalapozásához.

Fotó: Kovács Tamás / MTI

Ahhoz, hogy a magyar divatipar elismert szerepet foglalhasson el a régióban, stabil alapokra van szükség, amely a szakképzéssel kezdődik.

Az MDDÜ versenyképes életpályamodellek bemutatásával kelti fel a diákok figyelmét az ágazat hiányszakmáira. A presztízsnövelő kampány célja, hogy perspektívát nyújtson a pályaválasztás előtt álló diákok számára.

A meglévő partnerek mellett újabb együttműködések is létrejöttek az eredményesség fokozása érdekében, így indult el az OTP Fáy András Alapítvánnyal közös országos pályaorientációs program, amelynek során online kerekasztal-beszélgetések, workshopok és webináriumok is megvalósulnak. A fiatalok iparági bevonása érdekében tovább bővült az MDDÜ és a Startup Campus együttműködése is, hiszen idén a harmadik HFDA Startup Program megvalósítása mellett az ügynökség szakmai partnerként csatlakozott az USA-ból indult háromnapos hétvégi ötletversenyhez, a Techstars Startup Weekendhez, a Divatipari Szakképzésfejlesztést Támogató Programja keretében pedig részt vesz a Startup Campus InnoGEN Ifjúsági Programjában is.

Meggyőző eredményeket hoztak az MDDÜ sikerrel futó mentorprogramjai is. Divat oldalon, az országhatáron túli érvényesülésre koncentráló második nemzetközi mentorprogram keretében 9 kivételes magyar márka képviselhette Magyarországot a 64. Milano Fashion Weeken, majd a második magyar mentorprogram 5 tervezőjével kiegészülve szintén megjelentek a márciusi Budapest Central European Fashion Weeken is. A hazai divathéten a 26 magyar tervező mellett számos régiós brand is megjelent. A design divízión szintén sikerrel zárultak a már második alkalommal megvalósult design START és a design SPEED mentorprogramok is. Előbbi a feltörekvő magyar formatervezők stabilitását támogatja, míg utóbbi a már stabil márkák nemzetközi piacra lépését segíti. Mindkét program esetében nívós díjakról, külföldi magazin megjelenésekről és kiemelkedő elismerésekről számoltak be a résztvevők. A képzések végeztével egyidejűleg elindult a jelentkezés a következő programokra is, így májusban újabb 10 piacérett, hazai designvállalkozás fejlődését támogatja az MDDÜ.

Magyar Divat & Design Ügynökség divatipar magyar divatipar oktatás oktatásfejlesztés MDDÜ szakképzés divat
Kapcsolódó cikkek