Májusban indul a Campona felújítása, a több mint húsz éve nyílt budafoki bevásárlóközpont modernizálására mintegy hárommilliárd forintot szán tulajdonosa, a CPI Property Group – közölte a Világgazdaság kérdésére a beruházást bejelentő sajtóbeszélgetésen a CPI Hungary országigazgatója, Gereben Mátyás. Mint megtudtuk, a Campona bővítése lekerült a napirendről – az ingatlant 2017-ben megvásárló CPI csoport eredetileg 30 ezer négyzetméterrel tervezte bővíteni a 41 ezer négyzetméteres komplexumot. Az időközben megváltozó piaci helyzet, a pandémia időszakában felgyorsuló változások, új vásárlói szokások és a szabadidő eltöltésének új formái a tervek többszöri átformálására és finomhangolásokra késztették az üzemeltetőt és a tulajdonost.
Megújulnak a burkolatok, relaxzónákat alakítanak ki a házban, amely LED-es világítást kap. Az ételudvar befogadóképessége 275-ről 415 vendégre növekszik – tájékoztatott Flasch Judit, a Campona üzemeltetési menedzsere. A teljes beruházás jövőre zárul, de a bevásárlóközpont mindvégig üzemel. Sőt, új bérlőkkel is tárgyalnak, nyáron nyílik meg egy újabb, 1600 négyzetméteres fitneszterem, a Tropicarium pedig újabb tíz évre leszerződött a Camponába.
A nyitáskori bérlői összetétel – 60 százalék divat, 10 százalék vendéglátás, 10 százalék szolgáltatás, 10 százalék szórakoztatás, 10 százalék hipermarket – frissítésre szorul. A koncepció modernizálásakor a szabadidős szolgáltatások és az élményközpontú kínálat kerül előtérbe, miután a bevásárlóközpont a tágabb régió vásárlóközönségére és családjaira is épít. A gyerekkel érkező látogatók kedvéért több játszósarkot alakítanak ki, a tartózkodási időt komfortelemekkel és a szolgáltatások komplexitásának növelésével szeretnék emelni. Bár az e-kereskedelem a pandémiás időszak egyik nyertese, a kiskereskedő bérlők nem akarják feladni az üzlethelyiségeiket, mert a vevőknek továbbra is fontos a fizikai jelenlét.
A CPI nem kívánja értékesíteni a Camponát sem most, sem a felújítás után, erre amúgy sem lenne most ideális a piac, és a társaság hosszú távú ingatlanbefektetőként kezeli a bevásárlóközpontot, amelynek modernizálása és minél hatékonyabb működtetése a célja. A műszaki felújítás révén várhatóan 15-20 százalékkal csökken az épület fenntartási költsége, a rezsicsökkentést is eredményező beruházással a fenntarthatóság növelése és a károsanyag-kibocsátás megszüntetése is célja a tulajdonosnak.
A jó ideje tervezett beruházásra megadott tulajdonosi engedély egyben szimbolikus jelentőségű is, hiszen a bevásárló- és szórakoztatóközpontok jövőjébe vetett hitet tükrözi.
Két évtizede
60
százalék volt
a divatüzletek aránya
a házban
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.