A tömeges szabadságolások miatt nyaranta a turizmus-vendéglátáson kívül gyakorlatilag a teljes gazdaságra egy uborkaszezon köszönt rá, aminek idén minden korábbinál jobban érezhetik a hatását a vállalkozások. Az emberek a hosszú hónapok bezártságát követően kiéheztek a pihenésre, kikapcsolódásra vágynak, ezzel pedig alapjaiban változik meg az is, hogy hol költik el a pénzüket.

Gál Kristóf, a Klikkmarketing alapítója elmondta, már áprilisban, az újranyitás kezdeti fázisában is azonnal érezhetővé vált egy jelentős visszaesés bizonyos szegmensekben, és erre jött rá a nyár, ami egyébként sem az év legerősebb időszaka.

A marketingkiadások lenullázása a legrosszabb, amit tehetünk

A legtöbb cégnek ilyenkor az a problémája, hogy nem készült fel az uborkaszezonra.

A házi feladatot nem lehet három hét alatt bepótolni, de lehet és kell is csökkenteni a negatív hatásokat. Kicsit olyan ez, mint a diéta: ha valaki nyáron kezd el fogyókúrázni, akkor azzal a következő nyárra tud strandformát elérni. Ugyanez igaz a cégekre is, ha valaki nullához közeli szintre csökkenti a marketingkiadásait tulajdonképpen pánikszerűen, úgy nemcsak a nyári hónapokat engedi el, hanem az év hátralévő részében is sokkal nehezebb helyzetbe kerül a konkurenciához képest

– magyarázta.

Fotó: Shutterstock

Gál Kristóf arról is szót ejtett, a listaépítés például egy ismert fogalom, de nagyon kevesen alkalmazzák, pedig kézzel fogható eredményeket lehet elérni ezzel a módszerrel a legrosszabb helyzetekben is. Úgy véli nagyon egyszerű marketingmegoldásokkal is lehet jelentős forgalmat generálni ilyenkor is.

Ha valaki defenzívvé változik, magát húzza le

Megemlítette, ha valaki snowboard utakat árul, nem az a jó húzás, ha nyáron leakciózza, mert a profit elveszik és öngólt lő. Számára például ilyenkor nem aratni kell, hanem vetni, olyan tartalmakat szükséges létrehozni, amivel érdeklődést generálunk a főszezonra.

Ugyanazt kell csinálni a krízisben, amit eddig is kellett volna. A nyár a legtöbb vállalkozás számára egy kényszerítő hatás, muszáj fejlődő pályára állni. A marketinget nem szabad visszavenni reflexből, inkább másfajta marketingre kell költeni. Írhatunk blogbejegyzéseket, megcsináltathatjuk a honlapunkat. Ezek az apró lépések mutatnak előre, mert ha valaki nagyon defenzívvé változik, lehúzza saját magát és sokkal nehezebb dolga lesz majd a szebb napokon is

– fogalmazott.