Cégvilág

Mégis szerződne a főváros a dunai hajózásra

A közbeszerzés körüli visszásságok nem tisztázódtak, a Magyar Kikötő ennek ellenére megkaphatja a megbízást.

Egyeztetések kezdődnek a fővárosi hajótender nyertesével a szerződéskötésről – közölte a BKV a Világgazdaság érdeklődésére. Mindez fordulópontot jelent a hajós közösségi közlekedés tárgyában kiírt közbeszerzésben. Néhány hete a cég még azt kommunikálta, hogy nem állapodott meg az eljárás során győztesnek kihozott Magyar Kikötő Fejlesztő és Hajózási Zrt.-vel (Magyar Kikötő), és addig nem is fog, amíg nem állnak fenn a jogi feltételek. Mint ahogy arról lapunk beszámolt: a 2020 júniusában indult tenderen szintén részt vevő Rubin Group Kft. a múlt hónapban jogorvoslati kérelmet nyújtott be a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz (KDB), mivel az általa feltárt bizonyítékok alapján megkérdőjelezhető a Magyar Kikötő referenciája, amellyel a megbízásra pályázott.

Fotó: Jászai Csaba / MTI

Csakhogy a KDB július végén elutasította a kérelmet, a jogorvoslati eljárás így lezárult. A fővárosi tömegközlekedési vállalat pedig most erre hivatkozva tesz lépéseket a szerződés aláírására.

Mivel nem állnak fent olyan, a közbeszerzési törvény szerint meghatározott indokok, amelyek alapján a BKV mentesülhetne a szerződéskötés alól, ezért a BKV köteles a szerződés megkötésére

– emelték ki lapunknak. Tény, hogy a KDB végzéssel megszüntette a vizsgálatot az ügyben, csakhogy ennek formai oka volt. A hatóság hiába szólította fel Rubin Groupot, hogy csatolja az „igazgatási szolgáltatási díj befizetéséről szóló igazolást”, ennek a társaság nem tett eleget a hiánypótlás határidején belül. Így a KDB érdemben nem tudott foglalkozni a felmerült aggályokkal, vagyis változatlanul nyitott kérdés, hogy a Magyar Kikötő referenciája valódi-e, vagy hamis.

További fejlemény, hogy bár korábban egyértelműnek tűnt, hogy forráshiányra hivatkozva a fővárosi Duna szakaszon az idén nem üzemel a BKV hét darabos hajóflottája, tehát szünetel a hivatásforgalmú, menetrendszerinti közszolgáltatás, azonban a cég ezúttal már megengedőbben fogalmazott erre vonatkozóan.

Társaságunk mindig is elkötelezett volt a Dunai közszolgáltatási hajóközlekedés iránt. A szolgáltatás újraindításáról folynak az egyeztetések

– írta válaszában a vállalat.

Ugyanakkor azt a BKV is érzékelheti, hogy a tervezetten 36 hónap alatt maximálisan 60 ezer üzemórát tartalmazó, összességében nettó 1,859 milliárd forint értékű közbeszerzés odaítélése nem feltétlenül támadhatatlan, ráadásul a napokban rendőrségi feljelentés is történt az ügyben. Legalábbis erre utal, hogy a vállalat külön jelezte, hogy teljes mértékben nyitott további ellenőrzések lefolytatására.

Felelős üzemeltetőként, valamint a jogszabályi előírásokból fakadó szűkös mozgásterünk miatt természetesen támogatni fogunk minden hatósági vizsgálatot, amely arra irányul, hogy széleskörű eszközeivel feltárja az esetleg szabálytalanságokat, valamint valótlan állításokat.

hajótender BKV szerződés főváros tömegközlekedés
Kapcsolódó cikkek