BUX 53,263.02
+1.37%
BUMIX 4,338.53
-0.31%
CETOP20 2,497.09
0.00%
OTP 18,090
+1.94%
KPACK 8,500
+2.41%
-2.78%
0.00%
+0.52%
-2.26%
ZWACK 16,500
-1.20%
0.00%
ANY 1,550
-1.59%
RABA 1,360
-1.45%
-2.47%
+1.07%
-0.59%
-0.40%
OPUS 220.5
+0.23%
-3.49%
+2.35%
+1.49%
+1.17%
OTT1 149.2
0.00%
+0.43%
MOL 2,652
+1.07%
-0.33%
ALTEO 2,310
-1.70%
0.00%
-1.19%
EHEP 1,690
0.00%
0.00%
-0.58%
MKB 1,972
0.00%
+0.28%
-0.12%
-1.74%
0.00%
SunDell 39,600
0.00%
-5.36%
-2.83%
+0.62%
-5.68%
-1.34%
NUTEX 15.76
+1.68%
GOPD 12,900
+1.57%
OXOTH 4,610
+0.22%
+4.67%
NAP 1,807
+2.32%
0.00%
+3.33%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Mégis szerződne a főváros a dunai hajózásra

A közbeszerzés körüli visszásságok nem tisztázódtak, a Magyar Kikötő ennek ellenére megkaphatja a megbízást.

Egyeztetések kezdődnek a fővárosi hajótender nyertesével a szerződéskötésről – közölte a BKV a Világgazdaság érdeklődésére. Mindez fordulópontot jelent a hajós közösségi közlekedés tárgyában kiírt közbeszerzésben. Néhány hete a cég még azt kommunikálta, hogy nem állapodott meg az eljárás során győztesnek kihozott Magyar Kikötő Fejlesztő és Hajózási Zrt.-vel (Magyar Kikötő), és addig nem is fog, amíg nem állnak fenn a jogi feltételek. Mint ahogy arról lapunk beszámolt: a 2020 júniusában indult tenderen szintén részt vevő Rubin Group Kft. a múlt hónapban jogorvoslati kérelmet nyújtott be a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz (KDB), mivel az általa feltárt bizonyítékok alapján megkérdőjelezhető a Magyar Kikötő referenciája, amellyel a megbízásra pályázott.

Fotó: Jászai Csaba / MTI

Csakhogy a KDB július végén elutasította a kérelmet, a jogorvoslati eljárás így lezárult. A fővárosi tömegközlekedési vállalat pedig most erre hivatkozva tesz lépéseket a szerződés aláírására.

Mivel nem állnak fent olyan, a közbeszerzési törvény szerint meghatározott indokok, amelyek alapján a BKV mentesülhetne a szerződéskötés alól, ezért a BKV köteles a szerződés megkötésére

– emelték ki lapunknak. Tény, hogy a KDB végzéssel megszüntette a vizsgálatot az ügyben, csakhogy ennek formai oka volt. A hatóság hiába szólította fel Rubin Groupot, hogy csatolja az „igazgatási szolgáltatási díj befizetéséről szóló igazolást”, ennek a társaság nem tett eleget a hiánypótlás határidején belül. Így a KDB érdemben nem tudott foglalkozni a felmerült aggályokkal, vagyis változatlanul nyitott kérdés, hogy a Magyar Kikötő referenciája valódi-e, vagy hamis.

További fejlemény, hogy bár korábban egyértelműnek tűnt, hogy forráshiányra hivatkozva a fővárosi Duna szakaszon az idén nem üzemel a BKV hét darabos hajóflottája, tehát szünetel a hivatásforgalmú, menetrendszerinti közszolgáltatás, azonban a cég ezúttal már megengedőbben fogalmazott erre vonatkozóan.

Társaságunk mindig is elkötelezett volt a Dunai közszolgáltatási hajóközlekedés iránt. A szolgáltatás újraindításáról folynak az egyeztetések

– írta válaszában a vállalat.

Ugyanakkor azt a BKV is érzékelheti, hogy a tervezetten 36 hónap alatt maximálisan 60 ezer üzemórát tartalmazó, összességében nettó 1,859 milliárd forint értékű közbeszerzés odaítélése nem feltétlenül támadhatatlan, ráadásul a napokban rendőrségi feljelentés is történt az ügyben. Legalábbis erre utal, hogy a vállalat külön jelezte, hogy teljes mértékben nyitott további ellenőrzések lefolytatására.

Felelős üzemeltetőként, valamint a jogszabályi előírásokból fakadó szűkös mozgásterünk miatt természetesen támogatni fogunk minden hatósági vizsgálatot, amely arra irányul, hogy széleskörű eszközeivel feltárja az esetleg szabálytalanságokat, valamint valótlan állításokat.

Kapcsolódó cikkek