A tegnap esti órákban jelentette be a Google, hogy módosítja alapalgoritmusát. Ennek hatására már ma reggel változott a magyar találati lista, sok webáruház forgalma ugrott meg vagy zuhant be a Black Friday előtt.

Öröm és bánat az e-kereskedelemben

Van olyan magyar webáruház, amely már a reggeli órákban 200 százalékot meghaladó forgalomnövekedést könyvelhetett el a Google alapalgoritmusa változásának hatására. De természetesen vannak vesztesek is.

A Google hivatalos Twitter-oldalán jelentette be, hogy a magyar idő szerint késő esti órákban útjára indítja nagy alapalgoritmus-frissítését,

amely várhatóan két hét alatt rendezi át a kereséseinkre adott találati listát.

Az algoritmusmódosítás hatása már ma reggel észlelhető volt a magyar találati listán. Mind a termék-, mind az információs célú kereséseknél jelentősen változtak az egyes weboldalak helyezései.

A Google székháza Kaliforniában 2021. október 28-án     Fotó: TAYFUN COSKUN / AFP

Az ünnepek elé időzítve

A Google korábban szándékosan kerülte a nagy algoritmusfrissítéseket az ünnepi időszak előtt. 

Ugyanakkor a tavalyi évben szintén december elejére időzített egy nagy frissítést, most pedig a Black Friday, az amerikai hálaadás és a karácsonyi szezon indulásakor engedte útjára nagy alapalgoritmus frissítését. 

Az ilyen változások pedig 

óriás csapást jelenthetnek a hazai webáruházaknak is, hiszen nem ritka, hogy a vesztesek akár organikus forgalmuk jelentős részét elveszítik,

pedig ebben az időszakban realizálódik a magyar webáruházak forgalmának jelentős része.

Természetesen vannak nyertesek is, de ez a fajta erős fluktuáció nagy kihívás számukra is, hiszen egyik napról a másikra akár megduplázódhatnak a megrendelések, amelyek kiszolgálása komoly kihívást jelenthet. Igaz ez általánosságban is, hogy a Google algoritmus változásai állandó kiszámíthatatlanságot hoznak az e-kereskedelemben.