A 2014-ben Helsinkiben alapított technológiai vállalat applikációjával forradalmasította az ételrendelési piacot. Mára 23 országban váltak az utak állandói szereplőivé a világoskék egyenruhás Wolt-futárpartnerek. 

Magyarországon Budapesten volt először elérhető a szolgáltatás az indulás évében, 2018-ban, egy évvel később Debrecen, Pécs és Győr is bekapcsolódott. 

Jelenleg 23 városban rendelhetünk a Wolt applikációjából, de a terjeszkedés még az idén folytatódik – hamarosan újabb városok kerülnek fel a Wolt térképére.

A legdinamikusabban az ügyfélszolgálatos csapat növekszik: ők foglalkoznak a felhasználókkal folytatott kommunikációval, úgy, hogy egy-egy felmerülő problémát jellemzően kevesebb mint 15 perc alatt megoldanak – a felhasználók 96 százalékban pedig kiválóra értékelik a teljesítményüket.

Már nem csak ételrendelés

Míg kezdeteben még csak ételrendelésre szakosodott a Wolt, a pandémia alatt jelentkezett igényre reagálva egyre inkább nyitott a különböző kiskereskedelmi egységek felé is – 2021-re már ez került fókuszba. 

Egyre többféle üzlet, egyre több nagy márka vált elérhetővé a Wolton keresztül: lehet ma már Covid-tesztet rendelni az Unipatika hálózatából, heti bevásárlást intézni az Auchannál, állateledelt venni a Fressnapfnál, lakberendezési tárgyat a Butlersnél, cipőket vagy táskákat választani a Van’snél, vagy épp könyvet a Líra könyvesboltnál.

De a karácsonyi szezonban fenyőfát is találhattunk tavaly decemberben a Wolt kínálatában.

Saját bolt hamarosan vidéki városokban is

2021 november végén megnyílt az első Wolt Market Budapesten, amely gyakorlatilag egy vásárlók nélküli bolt, ahonnan néhány kattintással 30 percen belül házhoz érkezik a bevásárlás.  A vásárlók 2500-féle árucikkből válogathatnak, és immár hat Wolt Market egység segít még jobban lefedni a fővárosi igényeket – de már nem kell sokat várni, hogy vidéken is kipróbálható legyen a vásárlásnak ez az egyszerű és kényelmes formája.

Nem csak a pandémia indukálta a növekedést

Amit mi kínálunk, az egy 21. századi technológián alapuló digitális platform, amely segít összekötni a keresletet a kínálattal. Amikor a járványhelyzet legkeményebb időszakában az éttermek nem fogadhattak vendégeket, a házhoz szállítás fontos kapaszkodót jelentett számukra

– mondta Sabjányi László, a Wolt ügyvezető igazgatója. Hozzátette: nem csak a bezártság indukálta a növekedést, ezt az is igazolja, hogy nem állt meg a fejlődésük: új szolgáltatási területeket vezettek be, és új városokban jelentek meg. 

Előrebocsátotta: a jövőben sem lesz ez másként, szeretnék minél többekkel megismertetni a 30 perc alatti ételrendelés vagy vásárlás élményét, ezért folyamatosan bővítik kiszállítási területeiket, még az idén új városokban lesz elérhető a Wolt. 

Az elmúlt évek legjei

A rekorder felhasználó 2134-szer rendelt már a Wolton keresztül, a legtrendibb eddig 402-féle éttermet és üzletet próbált ki. A legnépszerűbb ételnek ez idáig a hamburger bizonyult, majdnem 3,5 millió darabot rendeltek belőle a felhasználók, míg a legnagyobb értékű megrendelés Covid-tesztekhez kötődik.