Egy devoni gyerekóra-vállalat a világ egyik legnagyobb luxusórákat gyártó cégétől kapott levelet, amelyben felszólítják a kis céget, hogy változtassa meg a nevét – írja a BBC.

oysterandpop.com
Fotó: oysterandpop.com

A luxusóramárka ügyvédei szerint az Oyster & Pop gyermekoktatásra szánt órái úgy néznek ki, mint a Rolex modelljei. 

A családi vállalkozás igazgatója, Emma Ross-McNairn szerint a helyzet teljes egészében nonszensz, 

a cég színes órái körülbelül 20 fontba (9 ezer forintba) kerülnek, amelyeknek célja, hogy segítsenek a gyerekeknek megtanulni az órát leolvasni. 

A Rolex arról híres, hogy csúcskategóriás karórákat árul, köztük az Oyster Perpetual sorozatot és a Submarinert, amelyekért több ezer fontot is elkérnek. A cég, amelynek a legnagyobb piaci részesedése van a svájci luxusórák piacán, azzal érvel, hogy 

egy átlagos, tájékozott fogyasztó valószínűleg a Rolex óracsaládra asszociál amikor az Oyster & Pop-logót nézi.

Hozzátették, hogy a fogyasztókat félrevezetik az óratípus hasonlóságával, ezért az ügyvédek követelték a cég logójának, doménjének és nevének megváltoztatását a további lépések elkerülése érdekében.  

A kis cég kilencoldalas levélben válaszolt a Rolexnek, amelyben kiemelte azokat az okokat, amelyek miatt a vállalkozás úgy véli, hogy a Rolex követelései igazságtalanok. A cég vezetői azt is felajánlották, hogy megállapodnak a Rolexszel, hogy soha nem gyártanak felnőtteknek való órát, így megnyugodhatnak.