„Az idén fejleszteni tervezzük regionális járathálózatunkat” – ezt az új magyar légitársaság, az Aeroexpress Regional jelentette be a közösségi oldalán.

aeroexpress
Fotó: Aeroexpress

A menetrend meghatározásához a cég az utasok segítségét is kéri. Kérdőívet indított el, amelyben arról lehet szavazni, hogy 

pontosan milyen úti célokat repüljenek az Aeroexpress Regional járatai.

A felmérés ezen a linken érhető el. A légitársaság ebben arról tájékoztat, hogy Magyarországról öt repülőtérről tud járatokat indítani, ez a

  • Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér,
  • Debrecen Nemzetközi Repülőtér,
  • Sármellék Hévíz-Balaton Airport,
  • Pécs-Pogány Airport,
  • Győr-Pér Airport.

De ezenfelül Ungvár, Marosvásárhely, Brassó, Kolozsvár, Pozsony és Kassa is lehet indulási helyszín.

Arra is felhívták a kérdőív kitöltőinek figyelmét, hogy leginkább olyan városokat válasszanak destinációnak, amelyek között a közúti és vasúti kapcsolat fejletlen, vagy amely városok között nincs közvetlen tömegközlekedés. Az alábbi destinációkat kínálta fel az Aeroexpress Regional: 

  • Ungvár (amint lehetséges),
  • Marosvásárhely,
  • Brassó,
  • Kolozsvár,
  • Pozsony,
  • Kassa,
  • Katowice,
  • Krakkó,
  • Rzeszów
  • Prága,
  • horvát tengerpart,
  • Trieszt,
  • Salzburg,
  • Graz,
  • Bécs,
  • Ljubljana,
  • Zágráb
  • és Eszék.

Hogy meddig lehet szavazni a destinációkra, az nem ismert. Az viszont igen, hogy a társaságnál az eredetileg beharangozott tesztidőszak novemberben véget ért, de akkora volt az érdeklődés, hogy megkezdődött a tavaszi menetrendet előkészítése. Ennek keretében zajlik most a lehetséges viszonylatok kedveltségének felmérése.

De mi az az Aeroexpress Regional?

A cég létrejöttéről a VG hosszabb cikkben számolt be. Az Aeroexpress Regional mögött az Aeroexpress Légiforgalmi Zrt. áll. Ennek anyacége a szintén teljes egészében magyar BASe Airlines Zrt., amely az egyik felét adja a tulajdonosi körnek. Ez egy 31 éve alapított családi vállalkozás. A maradék Somogyi-Tóth Dániel és Vadász Dániel igazgatósági tag között oszlik meg.

Aeroexpress
Fotó: Móricz-Sabján Simon / VG

A BASe adja a gépflottát. Brazil gyártmányú, 30 fős kapacitású Embraer 120 ER turbólégcsavaros repülőgépekkel szállítják az utasokat 2022. szeptember 5-től. Ezek központi bázisa a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér. Az Ármai Zoltán fémjelezte társaság gépei az elmúlt 17 év alatt több mint 23 ezer órát töltöttek a levegőben, és megközelítőleg 27 ezer leszállást hajtottak végre eseménymentesen.

Annak idején a Malév regionális járatainak üzemeltetésében is részt vett‚

ezenkívül olasz‚ horvát‚ dán és spanyol turisztikai, valamint közszolgáltatási feladatokat is ellátott. Hosszú évek óta Finnországban teljesít menetrend szerinti járatokat a finn állam megrendelésére. Maga az Aeroexpress név egyébként az egyik első magyar légitársaságot idézi. Idén lesz száz éve, hogy 1923-ban a Dunán az Aeroexpress Rt. Junkers hidroplánjai szálltak le és indultak Bécs felé.