BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megszavaztatja az utasokkal az új magyar légitársaság, hogy hová akarnak repülni

Elérhetővé válhat a horvát tengerpart Budapestről, sőt Debrecenből is.

„Az idén fejleszteni tervezzük regionális járathálózatunkat” – ezt az új magyar légitársaság, az Aeroexpress Regional jelentette be a közösségi oldalán.

aeroexpress
Fotó: Aeroexpress

A menetrend meghatározásához a cég az utasok segítségét is kéri. Kérdőívet indított el, amelyben arról lehet szavazni, hogy 

pontosan milyen úti célokat repüljenek az Aeroexpress Regional járatai.

A felmérés ezen a linken érhető el. A légitársaság ebben arról tájékoztat, hogy Magyarországról öt repülőtérről tud járatokat indítani, ez a

  • Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér,
  • Debrecen Nemzetközi Repülőtér,
  • Sármellék Hévíz-Balaton Airport,
  • Pécs-Pogány Airport,
  • Győr-Pér Airport.

De ezenfelül Ungvár, Marosvásárhely, Brassó, Kolozsvár, Pozsony és Kassa is lehet indulási helyszín.

Arra is felhívták a kérdőív kitöltőinek figyelmét, hogy leginkább olyan városokat válasszanak destinációnak, amelyek között a közúti és vasúti kapcsolat fejletlen, vagy amely városok között nincs közvetlen tömegközlekedés. Az alábbi destinációkat kínálta fel az Aeroexpress Regional: 

  • Ungvár (amint lehetséges),
  • Marosvásárhely,
  • Brassó,
  • Kolozsvár,
  • Pozsony,
  • Kassa,
  • Katowice,
  • Krakkó,
  • Rzeszów
  • Prága,
  • horvát tengerpart,
  • Trieszt,
  • Salzburg,
  • Graz,
  • Bécs,
  • Ljubljana,
  • Zágráb
  • és Eszék.

Hogy meddig lehet szavazni a destinációkra, az nem ismert. Az viszont igen, hogy a társaságnál az eredetileg beharangozott tesztidőszak novemberben véget ért, de akkora volt az érdeklődés, hogy megkezdődött a tavaszi menetrendet előkészítése. Ennek keretében zajlik most a lehetséges viszonylatok kedveltségének felmérése.

De mi az az Aeroexpress Regional?

A cég létrejöttéről a VG hosszabb cikkben számolt be. Az Aeroexpress Regional mögött az Aeroexpress Légiforgalmi Zrt. áll. Ennek anyacége a szintén teljes egészében magyar BASe Airlines Zrt., amely az egyik felét adja a tulajdonosi körnek. Ez egy 31 éve alapított családi vállalkozás. A maradék Somogyi-Tóth Dániel és Vadász Dániel igazgatósági tag között oszlik meg.

Aeroexpress
Fotó: Móricz-Sabján Simon / VG

A BASe adja a gépflottát. Brazil gyártmányú, 30 fős kapacitású Embraer 120 ER turbólégcsavaros repülőgépekkel szállítják az utasokat 2022. szeptember 5-től. Ezek központi bázisa a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér. Az Ármai Zoltán fémjelezte társaság gépei az elmúlt 17 év alatt több mint 23 ezer órát töltöttek a levegőben, és megközelítőleg 27 ezer leszállást hajtottak végre eseménymentesen.

Annak idején a Malév regionális járatainak üzemeltetésében is részt vett‚

ezenkívül olasz‚ horvát‚ dán és spanyol turisztikai, valamint közszolgáltatási feladatokat is ellátott. Hosszú évek óta Finnországban teljesít menetrend szerinti járatokat a finn állam megrendelésére. Maga az Aeroexpress név egyébként az egyik első magyar légitársaságot idézi. Idén lesz száz éve, hogy 1923-ban a Dunán az Aeroexpress Rt. Junkers hidroplánjai szálltak le és indultak Bécs felé.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.