A Kering, az olasz Gucci luxusmárka tulajdonosa kedden bejelentette, hogy Marco Bizzarri, aki 2015 óta tölti be az elnök-vezérigazgatói posztot, szeptember 23-án távozik a vállalat éléről – írta a Reuters.

Fotó: Shutterstock

A helyére a Kering ügyvezető igazgatóját, Jean-Francois Palust nevezték ki, miután a francia vállalat felső vezetésében átrendeződés történt. A változások részeként Francesca Bellettini, aki 2013 óta vezette a gyorsan növekvő Yves Saint Laurent divatmárkát irányította, a Kering márkafejlesztésért felelős vezérigazgató-helyettese lett, míg a csoport pénzügyi vezetője, Jean-Marc Duplaix a Kering operatív és pénzügyi vezérigazgató-helyettese.

Erősebb szervezetet építünk ki, hogy teljes mértékben megragadhassuk a globális luxuspiac növekedését

– mondta Francois-Henri Pinault, a Kering elnök-vezérigazgatója keddi közleményében.

Bizzarri azután távozott, hogy a Gucci növekedése – amely a Kering nyereségének mintegy kétharmadát adja – az elmúlt években elmaradt a riválisokétól. Az előző kreatív igazgató, Alessandro Michele novemberben távozott, helyére Sabato de Sarno került, aki a tervek szerint szeptemberben mutatja be első kollekcióját a márka számára.

A  párizsi székhelyű luxuskonszern szerint Palus a Gucci csapatainak és műveleteinek megerősítésére fog összpontosítani, hogy a márka befolyását és lendületét újjáélessze. Ennek érdekében Palus lemond a Kering igazgatótanácsában betöltött pozíciójáról, és Milánóba költözik.

A Kering részvényei idén kevesebb mint 4 százalékkal emelkedtek, szemben az LVMH – Moet Hennessy Louis Vuitton és az Hermes International több mint 25 százalékos nyereségével.

A Kering nemcsak a Gucci növekedésének elmaradása, hanem a Balenciaga lassú eladásai miatt is szenvedett. A márka teljesítménye azután romlott meg, hogy egy tavaly év végi reklámkampányt a gyerekek szexualizálásának tekintettek, ami miatt a cég bocsánatkérésre kényszerült.