A Gucci márkát is tulajdonló Kering felvásárolja a Creed céget. A 263 éve Londonban alapított, luxus kölniket gyártó vállalkozásnak már a XVIII. és a XIX. század fordulóján uralkodott III. György angol király is ügyfele volt. Majd 1854-ben költöztek Párizsba, ahol III. Napóleon udvari szállítói lettek. A mostani akvizíció azt a célt szolgálja, hoy a Kering egy új szépségipari részleget építsen fel.
Más divatcsoportokhoz hasonlóan,
eddig a Kering is külső cégeknek engedte át szépségápolási márkáit,
ahelyett, hogy maga végezte volna a szépségápolási tevékenységet. Ez most megváltozik, mivel a vállalatok megpróbálnak beilleszkedni egy olyan iparágba, amely
átjáróként működik a luxuscikkek piacára
belépő fogyasztók számára.
Ez egy olyan kategória, amely a divat és a kiegészítők természetes kiterjesztése, ezért választottuk
– mondta az akvizíció kapcsán Jean-François Palus ügyvezető igazgató.
A szépségápolási termékek és parfümök értékesítése a világjárvány után meredeken fellendült. Az és a potenciális miatti aggodalmak azóta visszaszorították egyes tömegpiaci termékek eladásait, de
a csúcskategóriás illatanyagok iránti kereslet továbbra is dinamikusan nő.
A francia luxuskonszern nem közölte a Creed ügylet feltételeit. Az eladó a BlackRock Long Term Private Capital. A Creed több mint 250 millió eurós bevételt termelt a március 31-én zárult üzleti évben.
Az Aventus férfi illatról ismert Creed,
1400 értékesítési pontból álló hálózattal rendelkezik szerte a világon, köztük 36 márkabolttal. Ez a második legnagyobb márka a csúcskategóriás parfümök szegmensében az Estée Lauder brit márka, a Jo Malone után .
Egy kis üveg Aventus körülbelül 200 dollárba kerül. A cég más illatokat is készít férfiak számára, például a Silver Mountain Watert. De 2021-ben kiadta a Wind Flowers névre keresztelt női parfümöt is.
Az üzemméret a kozmetikai és szépségápolási piacon is fontos érték
– hangsúlyozta Jean-François Palus. Hozzátéve:
az akvizíció nyomán a szépségipari részleg gyorsan átlépheti a kritikus üzemméretet.
Az év elején a Kering új szépségipari részleget indított, hogy támogassa márkáit – köztük a Bottega Venetát, a Balenciagát, az Alexander McQueent, a Pomellatot és a Qeelint – a ruháik és kiegészítőik mellett parfümök és egyéb termékek fejlesztésében. A vállalat Raffaella Cornaggiát, az Estée Lauder egyik vezető ügyvezetőjét kérte fel a részleg vezetésére.
A Kering szépségipari részlege
egyelőre kizárja a Gucci márkát, amelynek szépségipari engedélye jelenleg a Coty birtokában van.
Nem tartalmazza továbbá az YSL márkanév alatti szépségápolási termékeket, amelyek a L'Oréal tulajdonában vannak.
Kering tavaly vizsgálta az értékes szépségipari üzletággal rendelkező Tom Ford felvásárlásának lehetőségét, de a márkát végül az Estée Lauder akvirálta.