A Gucci márkát is tulajdonló Kering felvásárolja a Creed céget.  A 263 éve Londonban alapított, luxus kölniket gyártó vállalkozásnak már a XVIII. és a XIX. század fordulóján uralkodott III. György angol király is ügyfele volt. Majd 1854-ben költöztek Párizsba, ahol III. Napóleon udvari szállítói lettek. A mostani akvizíció azt a célt szolgálja, hoy a Kering egy új szépségipari részleget építsen fel. 

Close,Up,Look,Of,Creed,Aventus,Eau,De,Parfum,Black,
Close up look of Creed Aventus eau de parfum black, surrounded by paying cards in vintage cabinet. 05 December 2018, London.
Fotó: Shutterstock

Más divatcsoportokhoz hasonlóan,

 eddig a Kering is külső cégeknek engedte át szépségápolási márkáit,

 ahelyett, hogy maga végezte volna a szépségápolási tevékenységet. Ez most megváltozik, mivel a vállalatok megpróbálnak beilleszkedni egy olyan iparágba, amely 

átjáróként működik a luxuscikkek piacára

 belépő fogyasztók számára.

Ez egy olyan kategória, amely a divat és a kiegészítők természetes kiterjesztése, ezért választottuk

 – mondta az akvizíció kapcsán Jean-François Palus ügyvezető igazgató.

A szépségápolási termékek és parfümök értékesítése a világjárvány után meredeken fellendült. Az és a potenciális miatti aggodalmak azóta visszaszorították egyes tömegpiaci termékek eladásait, de 

a csúcskategóriás illatanyagok iránti kereslet továbbra is dinamikusan nő.

A francia luxuskonszern nem közölte a Creed ügylet feltételeit. Az eladó a BlackRock Long Term Private Capital.  A Creed több mint 250 millió eurós bevételt termelt a március 31-én zárult üzleti évben.

Az Aventus férfi illatról ismert Creed,

 1400 értékesítési pontból álló hálózattal rendelkezik szerte a világon, köztük 36 márkabolttal. Ez a második legnagyobb márka a csúcskategóriás parfümök szegmensében az Estée Lauder brit márka, a Jo Malone után .
Egy kis üveg Aventus körülbelül 200 dollárba kerül. A cég más illatokat is készít férfiak számára, például a Silver Mountain Watert. De 2021-ben kiadta a Wind Flowers névre keresztelt női parfümöt is.

Az üzemméret a kozmetikai és szépségápolási piacon is fontos érték

 – hangsúlyozta Jean-François Palus. Hozzátéve: 

az akvizíció nyomán a szépségipari részleg gyorsan átlépheti a kritikus üzemméretet.

Az év elején a Kering új szépségipari részleget indított, hogy támogassa márkáit – köztük a Bottega Venetát, a Balenciagát, az Alexander McQueent, a Pomellatot és a Qeelint – a ruháik és kiegészítőik mellett parfümök és egyéb termékek fejlesztésében. A vállalat Raffaella Cornaggiát, az Estée Lauder egyik vezető ügyvezetőjét kérte fel a részleg vezetésére.

A Kering szépségipari részlege 

egyelőre kizárja a Gucci márkát, amelynek szépségipari engedélye jelenleg a Coty birtokában van.

 Nem tartalmazza továbbá az YSL márkanév alatti szépségápolási termékeket, amelyek a L'Oréal tulajdonában vannak.

Kering tavaly vizsgálta az értékes szépségipari üzletággal rendelkező Tom Ford felvásárlásának lehetőségét, de a márkát végül az Estée Lauder akvirálta.