A francia Moet Hennessy Louis Vuitton, közismertebb nevén LVMH luxusipari óriásvállalat 500 milliárd dolláros konglomerátummá nőtte ki magát, és minden jel arra utal, hogy a közeljövőben sem fog lelassítani – írta a CNBC.
A vállalat tavaly 79,2 milliárd eurós bevételt könyvelhetett el, ami 23 százalékos növekedés 2021-hez képest. Üzleteinek száma az elmúlt két évtizedben több mint megötszöröződött, 81 országban vannak telephelyei, és világszerte közel 200 ezer alkalmazottat foglalkoztat. A luxusóriás 75 különböző márkát vagy maisont foglal magában, és hat különböző ágazatban is jelentős a piaci részesedése.
Az LVMH a tőzsdén is tarol: áprilisban történelmi csúcsot ért el, részvényei 199 dollár fölé emelkedtek, és ezzel a párizsi székhelyű cég az első európai vállalat lett, amelynek piaci értéke meghaladta az 500 millió dollárt.
Egyes szakértők már régóta recesszióállónak tartják a vállalatot, amely képes a gazdasági visszaesésen keresztül is fenntartani magát, és olyan termékekkel büszkélkedhet, amelyek idővel egyedülálló módon felértékelődnek.
A hatalmas hajó élén Bernard Arnault, az LVMH vezérigazgatója áll, aki a Forbes valós idejű milliárdosindexe szerint jelenleg a világ leggazdagabb embere.
Egyesek szerint Arnault erőssége a hosszú életű márkák felkutatásában rejlik. Legutóbbi felvásárlása a Tiffany & Co. volt 2021-ben 15,8 milliárd dollárt fizetett, amely a konglomerátum egyik leggyorsabban növekvő leányvállalata.
Amikor potenciális felvásárlásokról beszél, nem a most éppen menő márkát keresi. Olyan márkát keres, amelyről úgy gondolja, hogy száz év múlva is itt létezhet
– mondta Anish Melwani, az LVMH észak-amerikai elnök-vezérigazgatója.
A felvásárlásokon keresztül az LVMH hosszú játékot játszik, a márkáit jó állapotban tartja, és biztosítja, hogy a jövőben is releváns, népszerű és értékálló termékeket tudjanak forgalmazni.
Arnault keze azonban itt megáll, és hagyja, hogy minden egyes divatháza saját magát irányítsa, megtartva az önállóságát, a kreativitását és a küldetését. Az iparág szakértői szerint ez hozzájárul ahhoz, hogy a márkák dinamikusan tudjanak haladni a korral anélkül, hogy felesleges felső babrálástól kellene tartaniuk.
Ez tükröződik a vállalat azon képességében, hogy következetesen olyan termékeket szállít, amelyek a márkák örökségére építenek, az aktuális trendekkel és kultúrával együtt.
Az LVMH következetesen együttműködik hírességekkel, divatikonokkal és influenszerekkel, hogy a fiatalabb luxusközönség számára is releváns maradjon.
A relevancia kulcsfontosságú a luxusiparban való hosszú élethez – és az LVMH stratégiájában is egy olyan brand felépítésében, amely nemcsak kitart, hanem továbbra is kiemelkedik.