A 70 ezer dollár feletti árkategóriában extravagáns, nagy teljesítményű villanyautókat kínáló HiPhi február 18-án, a kínai holdújévet követő első munkanapon azonnali hatállyal leállította termelését – azaz újra sem indította – egyetlen, a Kiától bérelt jancsengi autógyárában.
A Human Horizonshoz tartozó HiPhi alapító-elnöke, Ding Lei elmondta, hogy a januári kifizetéseket még teljesítik, utána viszont minimálbért kínálnak dolgozóiknak azzal, hogy a társadalombiztosítási járulékot is maguknak kell állniuk.
A felmondásra való ösztökélés ezen formájának eredményességéről nem érkeztek információk, arról viszont igen, hogy Kína legrégebbi, 1862-ben alapított járműgyártója,
a Changan Automobile felvette a kapcsolatot a HiPhi-vel,
így lehet, hogy nem is lesz szükség fél évet várni a termelés újraindításával – közölte a hírt a Jiemian, míg a D1EV hírportál úgy tudja, már fogadták is Ding Leit a Changan csungkingi központjában és a tárgyalások konstruktív légkörben zajlanak.
Ding Lei nem érkezett üres kézzel, vállalata teljes modellpalettájából hozott egy-egy példányt, hogy a Changan mérnöki tüzetesen megvizsgálhassák a kínált portékát. Vélhetően azt állapíthatják meg, amit az elemzők: hogy a Changan portfóliójához kiválóan illeszkednének a HiPhi prémium kategóriás modelljei.
A Yicainak egyébként sikerült elcsípnie Zsu Huarongot, a Changan elnökét, aki megerősítette a tárgyalások hírét, de hozzátette, hogy még távol vannak a felek a megegyezéstől.
A Changan részvényesei ugyanakkor nem repesnek az örömtől, attól tartanak, hogy a HipHi átvétele jelentős szanálási kiadásokkal jár, ami a Changan nyereségtermelő képességére is negatív hatással lehet.
Aggodalmaikra 6 százalékot zuhant a Changan részvényárfolyama a sencseni tőzsdén.
A HiPhit 2017-ben alapították, első modelljével az X-szel 2020 októberében mutatta meg magát a piacon, ezt követte a Z és az Y „fantázianevű” luxusautó. Ezekből tavaly közel nyolcezer autót tudtak értékesíteni.