BMW-botrány Magyarországon: megszólalt a meggyanúsított gyártó, mindent cáfol
Nyilatkozatot tett kedden a Continental, miután a magyarországi gyárát összefüggésbe hozták a BMW tömeges járművisszahívásával. Korábban a Continental a hibát az egyik magyarországi üzemre vezette vissza. A fékek áramköri lapjait gyártó munkások nem gondoskodtak kellően tiszta környezetről, így az alkatrészeken folt vagy por maradt, ami akadályozta a rendszer teljesítményét – mondták az ügyet ismerő személyek a Bloombergnek, további részletek említése nélkül.

A nemzetközi multi most a következőkről tájékoztatott:
A hivatkozott (magyarországi – a szerk.) gyárunkban előállított alkatrészeink minősége mindig megfelelt az iparági szabványoknak. Ezeket a minőségi előírásokat folyamatosan és szigorúan ellenőrizzük belső és külső auditokkal.
A rövid közleményt azzal zárta, hogy szabályzatai értelmében az ügyfeleivel kapcsolatban ennél több információt nem áll módjában megosztani.
BMW-botrány Magyarországon
A Continental azt követően szólalt meg, hogy a Bloomberg azt írta: a BMW két év alatt teljes mértékben feltárta azt a fékrendszeri hibát, amely nyomán 1,5 millió autót kénytelenek visszahívni, és a hiba javítása várhatóan közel egymilliárd euróba kerül majd az autógyártónak.
Ebben az anyagban az amerikai lap jelezte, hogy információi szerint a hibás egységet a Continental autóalkatrész-gyártó szállította, méghozzá a magyarországi üzemből. Az ügyet ismerő személyek szerint a fékek áramköri lapjait gyártó dolgozók nem gondoskodtak kellően tiszta környezetről, így az alkatrészeken foltok vagy por maradt, ami akadályozta a rendszer teljesítményét.
A mostani Continental-nyilatkozat azonban ezt cáfolja.
Az első, mintegy 80 ezer járművet érintő visszahívás idén februárban zajlott az Egyesült Államokban, azóta azonban ez a szám a BMW több márkájánál 1,5 millióra emelkedett. A visszahívás miatt még profitfigyelmeztetést is kiadott a BMW. A cég részvényeinek értéke a múlt héten a profitfigyelmeztetésre ötmilliárd euróval csökkent.
A Hvg.hu szerint a visszahívásban jó néhány, a csoporthoz tartozó modell 2022–2024 közötti szériája érintett, így
- a BMW 2 Active Tourer,
- X1, X2, XM,
- bizonyos X5 és X6,
- 5-ös, a 7-es sorozat,
- valamint a BMW Alpina XB7.
Emellett a Mini Cooper SE-t, a Mini Countrymant és néhány Rolls-Royce-ot kell soron kívül szervizbe vinni. A BMW szervizoldalán lehet ellenőrizni a jármű érintettségét az alvázszámával.


