BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Vége a jó világnak a Starbucksban: mostantól csak fogyasztók tartózkodhatnak a kávézókban

A szabályzat egyelőre csak az észak-amerikai üzletekre lesz érvényes, de tekintve az új vezérigazgató növekedési stratégiáját, elképzelhető, hogy végül minden kávézónak alkalmazkodnia kell majd. A Starbucks közösségi tereiben eddig olyanok is tartózkodhattak, akik nem vásároltak semmit az adott üzletben, ez viszont most Észak-Amerikában teljesen megváltozik.

A Starbucks bejelentette, hogy visszavonja Észak-Amerikában érvényben lévő szabályait, melyek lehetővé tették, hogy az emberek vásárlás nélkül is használhassák üzleteik szolgáltatásait. Az előző szabályok – melyek hat éve voltak érvényben – engedélyezték, hogy a vendégek a Starbucks kávézóiban időzzenek, illetve használják az internetet és a mosdókat vásárlás nélkül. Ez a lépés a vállalat új vezetője által meghirdetett „vissza a Starbuckshoz” stratégia része, melynek célja, hogy a csökkenő eladásokkal szembenézve javítsa az üzlet teljesítményét.

Vége a jóvilágnak a Starbucksban: mostantól csak fogyasztók tartózkodhatnak a kávézókban
Vége a jó világnak a Starbucksban: mostantól csak fogyasztók tartózkodhatnak a kávézókban / Fotó: NurPhoto via AFP

A világ legnagyobb kávézólánca szerint az új szabályzat – amely a zaklatás kezelésére, valamint a dohányzás és az alkoholfogyasztásra is kitér – azt a célt szolgálja, hogy barátságosabbá tegye üzleteit. „Egy kávézói viselkedési kódex bevezetése gyakorlati lépés, mely segít előtérbe helyezni fizető vendégeinket, akik szeretnék élvezni kávézóink kényelmét” – mondta a Starbucks szóvivője a BBC News-nak és hozzátette, hogy

ezek a szabályzat-frissítések egy szélesebb körű változtatási csomag részei, melyek célja a kávézói élmény javítása, miközben azon dolgozunk, hogy visszataláljunk a Starbuckshoz.

A vállalat közölte, hogy az új szabályokat minden üzletben jól látható helyen kifüggesztik, és az alkalmazottakat arra utasítják, hogy szólítsák fel távozásra azokat, akik megsértik a kódexet. Szükség esetén a dolgozók rendőrséget is hívhatnak. A hónap végén bevezetendő további változások között szerepel az is, hogy az üzletekben helyben fogyasztó vendégek egy alkalommal ingyen újratölthetik forró vagy jeges kávéjukat.

Növekedési stratégiát váltott a Starbucks

A Starbucks új vezérigazgatója, Brian Niccol még szeptemberben ígéretet tett arra, hogy újra közösségi kávéházzá varázsolja a népszerű láncot, ezzel eltávolodva elődje stratégiájától. Niccol első 100 napos tervei között szerepel, hogy javítja a kávéházlánc gyengélkedő eladásait és visszanyeri a vásárlók bizalmát. Kiemelte, hogy különösen az Egyesült Államokban több üzlet elveszítette azt a varázsát, amely vonzza a vásárlókat. „Az üzleteink néha túl mechanikusak, a menük túl soknak tűnnek, a termékek minősége változó, a várakozás túl hosszú, és az átadás túl kaotikus. Úgy érzem, eltávolodtunk alapvető értékeinktől” – írta a dolgozóknak, ügyfeleknek és befektetőknek címzett levelében. 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.