A Starbucks bejelentette, hogy visszavonja Észak-Amerikában érvényben lévő szabályait, melyek lehetővé tették, hogy az emberek vásárlás nélkül is használhassák üzleteik szolgáltatásait. Az előző szabályok – melyek hat éve voltak érvényben – engedélyezték, hogy a vendégek a Starbucks kávézóiban időzzenek, illetve használják az internetet és a mosdókat vásárlás nélkül. Ez a lépés a vállalat új vezetője által meghirdetett „vissza a Starbuckshoz” stratégia része, melynek célja, hogy a csökkenő eladásokkal szembenézve javítsa az üzlet teljesítményét.
A világ legnagyobb kávézólánca szerint az új szabályzat – amely a zaklatás kezelésére, valamint a dohányzás és az alkoholfogyasztásra is kitér – azt a célt szolgálja, hogy barátságosabbá tegye üzleteit. „Egy kávézói viselkedési kódex bevezetése gyakorlati lépés, mely segít előtérbe helyezni fizető vendégeinket, akik szeretnék élvezni kávézóink kényelmét” – mondta a Starbucks szóvivője a BBC News-nak és hozzátette, hogy
ezek a szabályzat-frissítések egy szélesebb körű változtatási csomag részei, melyek célja a kávézói élmény javítása, miközben azon dolgozunk, hogy visszataláljunk a Starbuckshoz.
A vállalat közölte, hogy az új szabályokat minden üzletben jól látható helyen kifüggesztik, és az alkalmazottakat arra utasítják, hogy szólítsák fel távozásra azokat, akik megsértik a kódexet. Szükség esetén a dolgozók rendőrséget is hívhatnak. A hónap végén bevezetendő további változások között szerepel az is, hogy az üzletekben helyben fogyasztó vendégek egy alkalommal ingyen újratölthetik forró vagy jeges kávéjukat.
A Starbucks új vezérigazgatója, Brian Niccol még szeptemberben ígéretet tett arra, hogy újra közösségi kávéházzá varázsolja a népszerű láncot, ezzel eltávolodva elődje stratégiájától. Niccol első 100 napos tervei között szerepel, hogy javítja a kávéházlánc gyengélkedő eladásait és visszanyeri a vásárlók bizalmát. Kiemelte, hogy különösen az Egyesült Államokban több üzlet elveszítette azt a varázsát, amely vonzza a vásárlókat. „Az üzleteink néha túl mechanikusak, a menük túl soknak tűnnek, a termékek minősége változó, a várakozás túl hosszú, és az átadás túl kaotikus. Úgy érzem, eltávolodtunk alapvető értékeinktől” – írta a dolgozóknak, ügyfeleknek és befektetőknek címzett levelében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.