Infrastrukturális fejlesztések sora indulhat el a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. és a Magyar Közút beruházásában még az idén – tudta meg a Világgazdaság.
A közeljövőben megkezdődhet Esztergom gyorsforgalmi bekötése, az M4-es autóút folytatása, de felgyorsulhat a hazai intermodális csomópontok fejlesztése is.
Nem lesz hiány 2021-ben átadóból sem. Az idén elkészül műszakilag a gyorsforgalmi úthálózatnak az M4-es autót Abony és Törökszentmiklós közötti szakasza, amelynek forgalomba helyezése 2022. első negyedévére tervezett, valamint az M44-es Tiszakürt és Lakitelek közötti része is. Augusztusban újabb magyar autópálya érheti el az országhatárt, ha határidőre elkészül az M30-as autópálya Miskolc és Tornyosnémeti között. Ezzel teljes egészében kiépül a Via Carpatia közlekedési folyosó magyarországi szakasza.
Fotó: Makovics Kornél/Tolnai Népújság
Jelenleg érvényes vállalkozói szerződéssel rendelkezik az M6-os autópálya még hiányzó, Bóly és Ivándárda közötti, országhatárig érő szakasza. A Kalocsa és Paks közötti Duna-híd és a hozzá kapcsolódó úthálózat esetében pedig a munkaterület átadása is megtörtént. A vidéki infrastrukturális fejlesztések keretében a jászberényi elkerülő szakasz harmadik üteme mellett a 471-es főút és a 37-es út Szerencs és Miskolc közötti négynyomúsítása szintén már megkezdődött.
Az Esztergom gyorsforgalmi kapcsolatát megteremtő, egyben az M0-s nyugati elkerülőjének alternatívájaként emlegetett M100-as autót már rendelkezik kiviteli tervvel, sikeres közbeszerzést követően még az idén megkezdődhet a beruházás. A Kaposvár megközelítését szolgáló 67-es út látrányi elkerülője jelenleg közbeszerzés alatt áll, így hamarosan ott is elindulhatnak a munkálatok.
Több projekt engedélyeztetése is idén zárul. Az M76-os autóút Zalaegerszeg–Körmend közötti kétszer két sávos szakasza esetében erre szeptemberig sor kerülhet. Az ország egyik legfontosabb tranzitútvonalának számító M4-es út két hiányzó szakaszának kiviteli tervei várhatóan őszre készülnek el, és ha a kormány is jóváhagyja, az eredményes tendereztetést követően jövő év elején elindulhat az építkezés.
Emellett Kalocsa térségében is több beruházás engedélyes és kiviteli tervei lehetnek készen 2021 őszére: az 51. sz. főút Kalocsa és az M9-es gyorsforgalmi út között, a Kalocsa belterületi szakaszának, valamint a város nyugati elkerülőjének fejlesztése is megkezdődhet. A Magyar Közút beruházásban idén megújulhat az 52-es főút Kecskemét és Solt közötti 46 kilométeres szakasza, a 24-es főút 15 kilométeren, illetve a 31-es főút két nagyobb szakasza is. Emellett a Magyar falu programban további útfelújításokra van kilátás az alsóbb rendű utakon.
Folytatódhat a Budapest–Balaton kerékpárút építése
Mintegy 3,7, illetve 2 milliárd forintból épülhet meg a Székesfehérvár és a 710. sz. főút, illetve a Tordas–Velence közötti kerékpárút – derült ki az uniós közbeszerzési értesítőből (TED). Az előbbi esetében a két részre bontott beruházás a Reaszfalt Építőipari, Kereskedelmi és Szolgáltató Kft., illetve a Hazai Építőgép Társulás Zrt. kivitelezésében valósulhat meg. A Tordas–Velence közötti részszakaszra kiírt tendert a Swietelsky Magyarország Kft. nyerte el.