BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Miért fontos a keresőoptimalizálás során a konkurencia elemzés?

A keresőoptimalizálás során 2021-ben még nagyobb szerepet kap majd a konkurencia elemzés, hiszen a jelenlegi világhelyzetben rengeteg cég kezdte meg a 2020-as évben az online tevékenykedést is. Nézzük meg, miket néznek meg a SEO szakemberek a konkurencia elemzés során!

Konkurencia elemzés nélkül nehéz lesz a keresőoptimalizálás 2021-ben

Azok a SEO-SEM cégek, amelyek lelkiismeretesen végzik a munkájukat, nagyon jól tudják, hogy képtelenség a keresőoptimalizálás egy alapos konkurencia elemzés nélkül. Ez szokott lenni általában az első lépések egyike, amelyet javasolni szoktak az ügynökségek, hiszen csak így lehet felvenni a harcot a versenytársakkal a neten.

Fotó: freepik.com

A konkurenciát nem másolni kell, hanem megfigyelni

Nem lenne sok értelme tükörből lemásolni mindent, amit a konkurenciánál látunk, mert a másolást sosem nézte jó szemmel a Google. Helyette górcső alá kell vetni a konkurens site-okat, s megnézni mindent, amely segítségünkre lehet a keresőoptimalizálás során. Ilyenek az alábbiak például:

- Milyen érzetet kelt a weboldal első ránézésre?

  • Stílusos vagy visszataszító színséma.
  • Túl kicsi vagy nagy a betűméret.
  • Sok a zavaró popup ablak.
  • A sok promóció miatt túl sok a vizuális tartalom.
  • Sok a villogó, mozgó effekt, stb.
  • - Hogy van kialakítva a weboldal?

  • Menüszerkezet: Milyen kulcsszavakat használ a menüben a termékkategóriákra.
  • Szűrők és egyéb kényelmi funkciók: Szállítási naptár, csomagkövetés, stb.
  • - Milyen technológiai alapokon nyugszik?

  • Biztonságos? (SSL, HTTPS)
  • Dobozolt vagy egyedi fejlesztésű?
  • Használ-e Material Dizájnt, illetve AWD-t vagy RWD-t?
  • - Milyen felhasználói élményt nyújt?

  • Kényelmes-e a termékek keresése, okoz-e valami valahol frusztrációt?
  • Egyértelmű a weboldal szerkezeti felépítése?
  • Gördülékeny a vásárlási folyamat?
  • - Hirdeti-e magát a cég?

  • Hol és milyen formában, milyen kulcsszavakra?
  • Hogy néznek ki a közösségi média oldalai?
  • Az itt említett példákból is kiderül, hogy mennyi hasznos információt lehet kinyerni a konkurencia oldalaiból. Emiatt mindig érdemes egy alapos konkurencia elemzéssel indítani a keresőoptimalizálást, hogy könnyebb legyen kihasználni az üresen hagyott lehetőségeket a SEO stratégia kidolgozása során.

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.