Miért fontos a keresőoptimalizálás során a konkurencia elemzés?
A keresőoptimalizálás során 2021-ben még nagyobb szerepet kap majd a konkurencia elemzés, hiszen a jelenlegi világhelyzetben rengeteg cég kezdte meg a 2020-as évben az online tevékenykedést is. Nézzük meg, miket néznek meg a SEO szakemberek a konkurencia elemzés során!
Konkurencia elemzés nélkül nehéz lesz a keresőoptimalizálás 2021-ben
Azok a SEO-SEM cégek, amelyek lelkiismeretesen végzik a munkájukat, nagyon jól tudják, hogy képtelenség a keresőoptimalizálás egy alapos konkurencia elemzés nélkül. Ez szokott lenni általában az első lépések egyike, amelyet javasolni szoktak az ügynökségek, hiszen csak így lehet felvenni a harcot a versenytársakkal a neten.

A konkurenciát nem másolni kell, hanem megfigyelni
Nem lenne sok értelme tükörből lemásolni mindent, amit a konkurenciánál látunk, mert a másolást sosem nézte jó szemmel a Google. Helyette górcső alá kell vetni a konkurens site-okat, s megnézni mindent, amely segítségünkre lehet a keresőoptimalizálás során. Ilyenek az alábbiak például:
- Milyen érzetet kelt a weboldal első ránézésre?
- Hogy van kialakítva a weboldal?
- Milyen technológiai alapokon nyugszik?
- Milyen felhasználói élményt nyújt?
- Hirdeti-e magát a cég?
Az itt említett példákból is kiderül, hogy mennyi hasznos információt lehet kinyerni a konkurencia oldalaiból. Emiatt mindig érdemes egy alapos konkurencia elemzéssel indítani a keresőoptimalizálást, hogy könnyebb legyen kihasználni az üresen hagyott lehetőségeket a SEO stratégia kidolgozása során.


