Váratlan helyről kap kihívót az Amazon és a Walmart
Elindította csütörtökön az indiai Tata Group várva várt e-kereskedelmi szuperalkalmazását, amely a ruházati cikkektől a repülőjegyekig szinte mindent kínál, és megpróbál jelentős részesedést szerezni a szubkontinens gyorsan növekvő piacán, amelyet jelenleg az Amazon, valamint a Walmart Flipkart nevű leánya ural.

A Tata Neu, amely már körülbelül két éve készül az indulásra, egységes platformon kínálja majd a csoporthoz tartozó cégek, mint például Westside divatcég, az Air Asia légitársaság, a Taj szállodacsoport és a BigBasket online élelmiszerbolt termékeit.
"Célunk, hogy egyszerűbbé és könnyebbé tegyük az indiai fogyasztók életét" - mondta a Tata elnöke, N Csandraszekaran a LinkedIn-en.
A több mint 150 éves cég, amely 2020-21-ben 103 milliárd dolláros bevételt ért el, vezető szereplő az acélgyártásban, az IT-ben és a közüzemi szolgáltatások terén is, ám nemzetközileg leginkább a Jaguar Land Rover luxusautó-márkáról ismert.
A Tata kiterjedt offline kiskereskedelmi portfólióval is rendelkezik, beleértve a Starbucks-szal létrehozott közös vállalatot. Divat- és óraboltjai mindenütt jelen vannak az indiai főutcákon, és Zara üzleteket is üzemeltet.
Annak ellenére, hogy 2016-ban már elindította a Tata CliQ online piacteret, a csoport eddig csak kis hal volt az indiai e-kereskedelmi piacon, amelynek értékét 2026-ra nagyjából 200 milliárd dollárra becsülik.


