A járványhelyzet szinte minden szektorban változásokat idézett elő, kisebb vagy nagyobb mértékben, de átrendeződtek a piacok. A vásárlók magatartása is átalakulóban van, több iparágban felülírva az éves várakozásokat. Értelemszerűen az ingatlanok állagmegóvását, építését célzó projektek esetében is eltolódtak a hangsúlyok, a tetőfelújítási tervek is módosultak, amire a Terrán Tetőcserép Gyártó Kft. által készített kutatás is rávilágít.
A Terrán által megkérdezettek 72,9 százaléka tervez valamilyen jellegű „otthonprojektet” az év fennmaradó részére, ám ezek elsősorban kisebb beruházások (ház körüli barkácsmunkák, kertépítés).
A válaszadók 56,7 százaléka későbbre ütemezte a megvalósítást, vagy költségszinten hoz észszerűbb döntéseket, vagyis optimalizál, de ez főként a nagyobb beruházásokra jellemző.
A költségcsökkentésben gondolkodók tartanak attól, hogy a mostani helyzet negatívan érinti őket anyagilag, ezért meggondoltabban vásárolnak, és a nagyobb beruházásokat hajlamosak elhalasztani, ahogy az óvatosabb halasztók is, de ők nem mondanak le mindenről. A válaszadók 40,2 százaléka – nem meglepő módon – a pénzügyi hátterének romlását tapasztalta az elmúlt időszakban. A vásárlók anyagi érzékenységét tovább növeli a jövőbeli bizonytalanság és az anyagi helyzet negatív megítélése.
Bár az építőanyagok online beszerzése még gyerekcipőben jár, a betontetőcserép-gyártó felmérése szerint már látszik a nyitottság ezen a területen is. A potenciális vevőknek a vásárlói és a szakértői vélemények, valamint az anyagszükségletre vonatkozó információk a legfontosabbak, ezek adják a tájékozódás alapját, elsősorban a költségeket optimalizálók körében.
A felmérésben
részt vevők
40,2
százalékának romlott
a pénzügyi helyzete
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.