„A magyar cégeknek nagyon nagy probléma, hogy hogyan jutnak el Indiába, hogyan jutnak ki az indiai piacra, és ebben tud segíteni a mi szervezetünk minden szempontból” – nyilatkozta Mészáros Ildikó, az Indoeurópai Üzleti Tanács társalapítója a Tényeknek. Elindult ugyanis az Indoeurópai Üzleti Tanács magyar tagozata. 

A szervezet célja, hogy a két országot egy platformra hozza, és egyfajta biztosítékot adjon a magyar vállalkozóknak. Már ha tudják tartani a tempót.

„Hogyha egy tízeurós borral elkezdenénk az indiai piacra menni, akkor ott hirtelen rendelnének belőle kétmillió palackkal, és azt nem tudjuk kiszolgálni, úgyhogy általában a prémiumtermékekkel, a magasabb hozzáadott értékű dolgokkal tudunk kimenni az indiai piacra, mert ezekből akkora volument tudunk előállítani, hogy nekik érdekes legyen” – mondta Gecse Norbert, a magyar tagozat elnöke. 

A beszámoló szerint a Indoeurópai Üzleti Tanács magyar tagozatának segítségével a magyar cégek könnyebben értékesíthetik a termékeiket az indiai piacon. Sőt, a vállalkozások számára biztosítékot is jelent majd, ha a magyar tagozaton keresztül üzletelnek. A magyar–indiai gazdasági fórumon Stifter Ádám, a keleti kapcsolatok fejlesztéséért felelős helyettes államtitkár elmondta, hogy a két ország politikai és gazdasági kapcsolatai kiemelkedően jók.

„Az indiai–magyar kapcsolatok hagyományosan nagyon jók. India nagyon fontos partnetre Magyarországnak a keleti nyitás stratégiájában. A világ legnagyobb demokráciája gyakorlatilag, Ázsia harmadik legnagyobb gazdaságával rendelkezik. Egy nagyon-nagyon fontos gazdasági-kereskedelmi partnere Magyarországnak, és a politikai kapcsolatok is kifejezetten jók” – hangsúlyozta Stifer Ádám.

 

Címlapkép: Shutterstock