Kiskereskedelem

Egyre többen keresik az üzletekben a rozét és a pezsgőt

Jól jelzi a piaci trendeket a Top 100 magyar bor magazin.

Az európai trendekhez közelít a magyarországi borfogyasztás – állapította meg eladási adataiból az Auchan áruházlánc. A tapasztalatok szerint a vásárlók ma már tudatosan keresik a minőséget és a prémiumkategóriát, de egyre nyitottabbak az újdonságokra is. Ezért Magyarország e téren belátható időn belül felzárkózhat Nyugat-Európához – mondta Balogh-Fazekas Árpád, az Auchan borbeszerzője.

A hazai borfogyasztási kultúra folyamatos fejlődését jelzi, hogy a vásárlók többsége ma már a magasabb árkategóriájú, 800-1200 forintos tételek közül választ, miközben stagnál az alsó polcokon található, alacsonyabb árú tételek forgalma.

Az áruházlánc prémiumkategóriás borokat is értékesít, és az adatok szerint itt az akár 5 ezer forint feletti árú tételek is kelendők.

Az Auchan borforgalmának 96 százalékát magyarországi borok adják. A legkeresettebb a vörösbor, de dinamikusan nő a rozé és az illatos fehér bor forgalma is. Az utóbbi kategóriában például az Irsai Olivér szőlőfajtából készült italok népszerűsége rohamosan nő. Télen még inkább előtérbe kerülnek a karakteresebb vörösborok a korábban is népszerű Eger és Villány mellett Szekszárdról is: az ott készülő borok forgalma az idén 20 százalékkal haladta meg az előző évek átlagát.

A változó fogyasztói szokások megjelentek az idén új koncepcióval jelentkező, a Világgazdaság szerkesztésében készült Top 100 magyar bor magazinban is. A több mint tíz éve megjelenő kiadvány ugyanis ezúttal a fogyasztók számára valóban elérhető borokat rangsorolta, miután a zsűri a a hazai kereskedelemben legnagyobb tételben eladott minőségi borokból állította össze a rangsort.

A Világgazdaság szerkesztésében készült kiadvány a leginkább elérhető borokat rangsorolta
Fotó: VG / Kallus György

Ez az új koncepció még a vártnál is sikeresebbnek bizonyult – mondta Fiath Attila, a DipWSET nemzetközi borakadémikusa, egyetemi tanár, a zsűri elnöke. Mint kiemelte, kiváló borok versenyeztek, az idei TOP 100-as lista örvendetes változásokat és minőségi javulást hozott. Jellemző volt a könnyedebb, gyümölcsösebb stílus, a rozék és a pezsgők előretörése.

Laposa Bence, a Balatoni Kör elnöke leszögezte, hogy a kiadványban hangsúlyos szerepet kaptak a balatoni borrégióban zajló izgalmas változásokról szóló írások. Mint mondta, a kör az „Egész évben Balaton” filozófiát képviseli, részben tevékenységének köszönhetően egyre többen fedezik fel, hogy a hazai turizmust a nyár elmúltával is népszerűsíteni kell. „Egy olyan Balatont álmodtunk meg, amely legalább hat hónapig elérhető tevékenységekre fókuszál. Az a célunk, hogy megmutathassuk mindazon lehetőségeket, amelyek a strandoláson kívül várják az idelátogatókat” – emelte ki.

TOP 100 magyar bor

bor Auchan TOP 100 magyar bor Fiath Attila borfogyasztás
Kapcsolódó cikkek