Kiskereskedelem

Többszáz tonna édességet eszünk húsvétkor

A Magyar Édességgyártók Szövetsége (MÉSZ) a tavalyit 1-3 százalékkal meghaladó forgalombővülésre számít az idei húsvéti időszakban – közölte Sánta Sándor, a szövetség elnöke.

A tavalyi 2-3 százalékos növekedési várakozásokkal szemben 10 százalékkal, 4,5 milliárd forintról 5 milliárd forintra nőtt az eladott húsvéti szezonális édességek értéke – emelte ki Sánta Sándor a közleményben.

Az édességgyártók idén további forgalomnövekedésre számítanak az édességek értékét tekintve a minőségi és prémium termékek iránti kereslet növekedése miatt, ugyanakkor az eladott édességek mennyisége változatlan lehet

– tette hozzá.

Fotó: MTI/EPA/Oliver Berg

A szövetség közölte:

a magyar piacon évente közel 800 tonna húsvéti édesség fogy.

A legnépszerűbb a figurás termékek közül a csokinyúl és a csokitojás, amelyek a teljes húsvéti édességpiac mintegy 80 százalékát teszik ki.

Kitértek arra is, hogy a megújulás és innováció a csomagolás területén is elengedhetetlenné vált. Modern csomagolás nélkül már elképzelhetetlen versenyképes termékek forgalmazása és exportja.

húsvét Magyar Édességgyártók Szövetsége (MÉSZ) édesség csokinyúl
Kapcsolódó cikkek