A legfiatalabb kínaiakat célozzák a cégek
A kínai hatóságok 2015 októberében jelentették be, hogy véget vetnek az „egy gyerek”-politikának, és azóta már két gyereket is vállalhatnak a kínai családok, tavaly pedig maga a családtervezés témaköre is kikerült a készülő polgári törvénykönyvből, vagyis 2020 után gyakorlatilag nem szól bele a kínai állam a családok gyerekvállalási terveibe. Bár egyelőre túl korai lenne felbecsülni, hogy ennek az intézkedésnek milyen hatásai lehetnek a luxusszegmensre, azt azért érdemes megnézni, hogy a globális márkák számolnak-e a megváltozó fogyasztói szokásokkal hosszabb távú üzleti terveikben. A South China Morning Post online felületén közölt elemzői vélemények szerint jelentős demográfiai változásoknak néz elébe az ázsiai ország. Amrita Banta, az Agility Research & Strategy piackutató cég vezetője úgy véli, az egykék korszakának megszüntetése alapjaiban változtatja meg a gazdag kínaiak fogyasztási szokásait, ami összességében pozitív hatással lesz a gazdaságra. A születésszám növekedése nagy lehetőség a luxusiparnak. A nagyobb kisgyerekes családoknak nagyobb a vásárlóerejük, és ezekben nőnek fel a jövő vásárlói is. A sikeres luxuscégek készek átalakítani üzleti modelljüket a felmerülő lehetőségek figyelembevételével.

A babaápoló termékek, a játékok, a várandós nőknek készülő környezettudatos személyi higiéniás készítmények réspiaca lehetővé teszi ezen márkáknak, hogy a tömegpiacok felé is forduljanak. Banta idézi az Agility Research & Strategy kutatását, amely arra világít rá, hogy szülés után megváltozik a nők gondolkodása: az addigi impulzusvásárlókból előre tervező fogyasztók lesznek, akiknek egyre fontosabb a termékek gyakorlati aspektusa: elsősorban azt nézik, mennyire biztonságos, időtálló vagy adott esetben környezetbarát egy-egy termék. Ahogy a millenniumi generáció vásárlói felnőnek, és jó néhányan szülővé is válnak, az individualizmus helyett a család centrikus gondolkodás lesz rájuk jellemző.
A teljes cikket a Világgazdaság pénteki számában olvashatja.