A BMW csoport az első negyedévben világszerte összesen 637 ezer autót értékesített, és ezzel minden idők legjobb első negyedéves eredményét érte el – közölte a bajor autógyártó tegnap. Az előző év azonos időszakához mérten egyharmadával növekvő értékesítéshez valamennyi nagyobb földrajzi régió és a konszern összes márkája hozzájárult.
Pieter Nota, a cégcsoport értékesítésekért felelős igazgatósági tagja a jobbnál jobb eladási adatok közül azt emelte ki, hogy
elektromos autókból 130 százalékkal több, azaz nagyjából 70 ezer kelt el. Mint mondta, ez a szám alátámasztja a társaság célkitűzését, hogy év végén már legalább egymillió e-BMW – konnektoros (plug-in) hibrid és tisztán elektromos – rója az utakat, és a tisztán villamos árammal hajtott, azaz a csupán külső forrásból tölthető, robbanómotor nélkül futó gépkocsijaiból is több mint százezer találjon gazdára az idén.
Nota szerint a csoport villanyautó-palettája ráadásul hamarosan tovább bővülhet, hiszen a BMW i3-ashoz, a Mini Cooper SE-hez, valamint az Európában néhány hete piacra dobott BMW iX3-hoz még ebben az évben csatlakozhatnak az új zászlóshajók, vagyis a BMW iX és a BMW i4, 2023-ban pedig már egy tucat teljesen elektromos modell közül választhatnak majd a márka hívei. Többek között a bivalyerős 5-ös és 7-es széria, továbbá a BMW X1 tisztán elektromos változatát is forgalomba hozzák, de a következő két év során jelenik meg a Mini Countryman villanyárammal működő utódja is.
A cél egyrészt az, hogy 2023-ig minden autópiaci szegmensben legalább egy tisztán elektromos BMW vagy Mini modell kerüljön piacra, másrészt, hogy az e-autók értékesítése 2030-ra a cégcsoport összes eladásainak legalább az 50 százalékát tegye ki.
A Mini – amely a tervek szerint a 2030-as évek elejére a csoport első márkájaként már kizárólag e-autókat fog kínálni – ezt a mérföldkövet már 2027-ben elérheti. A következő tíz év során összesen tízmillió tisztán elektromos BMW és Mini márkájú gépkocsi kerülhet forgalomba.
Az idei első negyedévhez visszakanyarodva:
BMW márkájú autókból egyébként összesen 36 százalékkal több, mintegy 560 ezer jutott el a vevőkhöz március végéig.
A növekvő népszerűség a hagyományos meghajtású gépkocsik közül főként az X modelleknek, valamint az 5-ös és a 3-as szériának köszönhető, amelyek értékesítése egyaránt 40 százalék körüli mértékben emelkedett.
Miniből 16 százalékkal többet, mintegy 75 ezret adtak át a vevőknek. A kisebb növekedés oka, hogy a kínai piacon nem igazán futott be a márka. Ennek ellenére globálisan 36 százalékkal nőtt például a legnépszerűbb Countryman modell forgalma, míg a háromajtós Miniből 23 százalékkal, a John Coopers Works modellből pedig 19 százalékkal több kelt el. Az elektromos kisautók aránya – egy év alatt megduplázódva – 15 százalékra nőtt a márka értékesítésein belül.
Óriási bravúrt hajtott végre a konszern luxusmárkája, a Rolls-Royce is, 116 éves történetében még sohasem fordult elő, hogy 1380 autót adtak volna el egyetlen negyedév alatt. A növekedés mértéke éves bázison amúgy 62 százalék volt. Leginkább a Cullmant és a Ghostot keresték, főként Kínából és az Egyesült Államokból.