BUX 52,331.31
+0.03%
BUMIX 4,429.91
+0.79%
CETOP20 2,385.41
-0.10%
OTP 18,285
-0.03%
KPACK 16,800
0.00%
0.00%
-0.26%
-0.26%
-0.22%
ZWACK 16,600
0.00%
0.00%
ANY 1,620
0.00%
RABA 1,570
+1.29%
0.00%
0.00%
-1.09%
+1.72%
0.00%
-0.38%
+2.44%
+1.79%
+0.24%
OTT1 149.2
0.00%
-1.61%
MOL 2,438
-0.25%
-1.32%
ALTEO 1,370
-0.36%
0.00%
+5.08%
EHEP 1,970
0.00%
0.00%
4IG 1,014
+1.40%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.60%
+0.58%
0.00%
-6.94%
SunDell 37,400
0.00%
+0.75%
0.00%
+2.21%
0.00%
+1.24%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Kiskereskedelem

Válságállónak bizonyultak az autókereskedők

Magyarországon továbbra is a Porsche Hungaria a legnagyobb forgalmat lebonyolító autókereskedő, tavaly 361 milliárd forint nettó árbevételt ért el, ez tetemes visszaesés a 2019-es 403 milliárdhoz képest.

Annak ellenére azonban, hogy fékeztek ez eladások, a nyereség nőni tudott a 2019-es 2,35 milliárd forintról 4,72 milliárdra.

A cég eredményére az is hatást gyakorolt, hogy a tavalyi második fél évben indította el a használtautó-telephelyének egymilliárd forintos beruházását, amelyet idén június 10-én adott át. A fejlesztés 1,1 hektáron valósult meg, megépült egy 373 négyzetméteres kereskedés, amely egyszerre akár kétszáz autónak adhat helyet. A cég tervei szerint a Budaörsön található Das WeltAuto Centrum évente 700 autót értékesíthet.

Fotó: Vémi Zoltán / VG

A járvány miatt nehezített pályán működtek a magyarországi autókereskedések is,

a Toyota Central Europe Kft. 2020. március végén zárta a 2019-es üzleti évét 216 milliárd forintos árbevétellel, a 2018-as 250 millió forintos nyereség után 910 milliós veszteséget kellett elkönyvelnie.

Az Opel South-east Europe Autóforgalmazó Kft. árbevétele szenvedte el a legnagyobb zuhanást, a 2019-es 203 milliárd forint után tavaly nem érte el a 86 milliárdot sem. Ennek ellenére

a vizsgált öt nagy autókereskedő közül az Opel érte el a legnagyobb nyereséget, 5,27 milliárd forintot.

Ebben a körben az FCA Central and Eastern Europe Kft. vesztesége volt a legnagyobb: 2,54 milliárd forintot tett ki a 2019-es 40 milliós mínusz után. Az árbevételét tekintve azonban jóval kisebb a visszaesés: 2019-ben 108 milliárd forint volt a cég nettó értékesítése, 2020-ban pedig 107 milliárd. A tavaly harmincéves Pappas Auto Magyarország Kft. 7 milliárd forinttal tudta növelni 2019-es árbevételét: 104 milliárdról 111-re. A cég nyeresége is nőtt, csaknem duplájára, tavaly 980 millió forint adózott eredményt ért el a 2019-es 530 millió után.

A magyarországi autókereskedelem egésze tavaly 18,5 százalékot esett vissza 2019-hez képest.

A nagycsaládosok és az elektromosautó-vásárlási támogatás segítette ugyan a piacot, de az utóbbi később vissza is vetette, mivel sokan az újabb pályázat megjelenéséhez kötötték az e-autó beszerzését, a pályázat pedig csak az idén jelent meg. A mostani évre 10-15 százalékos bővülést prognosztizál a szakma, tehát a várakozások szerint egyelőre nem fogja kiheverni a piac a járványt. Ugyanakkor azt sem szabad szem elől téveszteni, hogy a 2019-es túlfűtött helyzetet egyébként sem lehetett volna éveken keresztül fenntartani: a járvány kitörése előtt is visszaesésre lehetett számítani – igaz, nem 18,5 százalékosra.

Kapcsolódó cikkek