Magasabbra épül az Esztergomot és Párkányt (Sturovo) összekötő Mária-Valéria híd. A mostani terv alapján az egykori híd alsó élét megemelik, de nem annyival, mint amennyivel a bős--nagymarosi vízlépcső megépítése esetén a felduzzasztott Duna miatt, a hajózhatóság szempontjából szükséges lenne. Korábban olyan vélemények láttak napvilágot, amelyek szerint a híd magassága jelzésértékű lehet a tekintetben, hogy a kormánynak mik a további szándékai vízlépcsőügyben. A híd magasságáról kormányközi egyezmény függvényeként, kompromisszumos megoldásként született döntés, a magyar és a szlovák igényeket egyaránt figyelembe véve. Egyébként sem lehetne korlátlan mértékben emelni, hiszen Esztergom belvárosában a magas pillér miatt nem tudna a forgalom "lejönni" -- mondják a szakértők.
A híd úgy épül meg, hogy bármilyen későbbi változtatás esetén meg lehet majd emelni a szerkezetet a támaszkodási pontokon. A megemelhetőség szempontja minden újonnan épült híd esetében alapvető technikai követelmény -- tájékoztatta lapunkat Kerékgyártó Attila, a Komárom-Esztergom Megyei Állami Közútkezelő Kht. szóvivője. A megbízó Közlekedési és Vízügyi Minisztérium megyei képviselőjeként a kht. a híd későbbi üzemeltetője lesz, többek közt rendszeresen felülvizsgálja majd a híd állapotát.
A nyertes ajánlattevő, a Ganz IS konzorcium -- amelynek tagjai a Ganz Acélszerkezet Rt., a Közgép Unió Rt. és az Inzinierske Stavby a.s. -- nettó 11,7 millió euróért építi meg a létesítményt 2001. szeptember 30-ra. Ebből 10 millió eurót az EU PHARE-programja fedez, a fennmaradó összeget a két ország költségvetése fele-fele arányban állja. A konzorciumon belül a munkák 65 százalékát a magyar cégek, 35 százalékát pedig a szlovák partner vállalta. Négy-öt alvállalkozónál több nem vesz részt a projektben, mert a tenderkiírás szerint az alvállalkozók a munkálatok maximum 20 százalékát végezhetik el.
Felmérések szerint a térség jelenlegi gazdasági fejlődése mellett pár éven belül naponta 4000 jármű veszi majd igénybe a létesítményt. Az 520 méter hosszúságú hidat a 3,5 tonnát meg nem haladó súlyú gépjárművek használhatják.
2001-re készül el a Mária-Valéria híd Megkezdődött az Esztergomot és Párkányt összekötő közúti híd kivitelezése; a nyertes Ganz IS konzorzium 11,7 millió euróért építi újjá a második világháborúban felrobbantott hidat. A költségekből 10 millió eurót az EU PHARE-programja fedez. Ternyák Edit-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.