Az ARC Művészeti és Szolgáltató Kft. által meghirdetett 2. óriásplakát- és videopályázat, valamint -kiállítás ezúttal is sajátos képzőművészeti eseménynek ígérkezik, hiszen a tavalyi tapasztalatok alapján megmozgatja a képzőművész- és reklámszakmát. 2000-ben csaknem ezer pályamű közül választotta ki a zsűri azt a száz óriásplakátot, amelyet a Felvonulási téren állítottak ki. A számos eredeti és szellemes alkotást bemutató szabadtéri tárlaton nem kellett belépődíjat fizetni, így az adatok nem pontosak, ám becslések szerint 70-90 ezren látták a kiválasztott száz pályaművet.
Az idei plakátpályázatok benyújtási határideje június 8-a, az érvényes pályázatok közül a zsűri ezúttal is száz alkotást válogat ki az augusztus végétől szeptember 24-ig tartó kiállításra. A második zsűri a közszemlére tett száz óriásplakát közül választja ki a legjobbakat. A fődíjas alkotó egymillió forintot vehet át a nyertes pályaműért, a témánkénti díjak, a tipográfiai és a művészeti érték, valamint a kidolgozási minőség díja egyaránt 300 ezer forinttal jár, így összesen 3,4 milliót vehetnek át a díjazottak. A szervezők a tavalyi siker után az idén kiterjesztették a pályázat határait a mozgókép műfajára is, a videomunkákat július 6-a és 13-a között lehet benyújtani. A zsűri 50-100, bemutatásra érdemes művet választ majd ki, amelyek közül a második zsűri dönt a fő-, a második és a harmadik díjról.
A pályázati témák köre újabbal, a "nemzet" elnevezésűvel bővült. Az ARC egyik alapítója, Geszti Péter szerint erre azért volt szükség, mert a nemzet fogalmát ismét kisajátította a politika. A szervezők arra kíváncsiak: vajon a szabadon gondolkodóknak mi jut eszükbe a nemzetről? Az idén nemcsak új témával és videopályázattal bővül az óriásplakát-pályázat, hanem lesz plakáttörténeti kiállítás is, Egykori óriások címmel. Az ARC egy másik alapítója, Bakos Gábor szerint ugyanis a múltat idéző tárlat bizonyítja, hogy nem újdonság a képzőművészet és a reklámszakma együttműködése. Az anyagot Bakos Katalin művészettörténész, a Magyar Nemzeti Galéria plakátarchívumának vezetője állítja össze.
A pályázatot és a kiállítást az Europlakát Kft. támogatja, amelynél ma is az óriásplakátok a fő reklámhordozók. A cég kereskedelmi igazgatója, Kiss Ferenc reméli, hogy még többen pályáznak, még több kiugró, szellemes ötlet születik, s még többen látogatnak el a nyár végén a Felvonulási térre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.