A Vivendi egy hónappal ezelőtt arra vállalkozott, hogy anyagi segítséget nyújt az ISMM-nek, így a cég ellen indult bírósági csődeljárást is elhalasztották. Az erről szóló tárgyalások azonban nem vezettek eredményre -- a határidő május 17-én lejárt --, ennek következtében végül a FIFA felbontotta a marketingcéggel korábban megkötött kontraktusát. Ennek értelmében a sportmarketingcég intézte volna a 2002-es koreai--japán labdarúgó-világbajnoksággal összefüggő reklám- és marketingtevékenységet.
A FIFA gazdasági bizottsága ma ülésezik Sonnenbergben, ahol az ISMM-csoport könyvelői gárdájának munkájáról, illetve egy saját marketingcég (FIFA Marketing AG) létrehozásának lehetőségéről tárgyalnak. Michael Payne, a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) marketingkampányának vezetője az üggyel kapcsolatban elmondta: az ISMM-csoport csődjének súlyos pénzügyi következményei lehetnek. A korábban az ISL-nél, az ISMM leányvállalatánál dolgozó marketingszakember szerint a csoport összeomlása világszerte számos nemzetközi sportszövetséget érint.
Sepp Blatter FIFA-elnök azt állítja, a szövetséget eddig 60 millió dollár veszteség érte a történtek miatt.˙A FIFA gazdasági bizottsága eredetileg legfeljebb 26 milliós kárral kalkulált, a jelenlegi számítások alapján azonban most már biztos, hogy ennek több mint dupláját viszi el az eset -- nyilatkozta az elnök a svájci Blicknek. Német és svájci lapok közben arról is írtak, hogy a bukott cég egy Liechtensteinben bejegyzett alapítványon keresztül magas rangú sportvezetők megvesztegetésével igyekezett javítani üzleti pozícióin, a legnagyobb összeget pedig éppen Sepp Blatter vette fel. Az elnök a vádakat visszautasította.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.