BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jön az internetes mozi

A Magyar Marketingszövetségnek és az Internet Marketing Klubnak Az év honlapja 2006 versenyében, kultúra kategóriában a www.budapestfilm.hu nyerte az első díjat; az oklevelet a honlap kivitelezője, a Kirowski Zrt. képviselője vette át nemrég. A Budapest Film hamarosan internetmozit is nyit, a www.filmklik.hu címen elérhető szolgáltatást az év végén tesztelik. A nagyüzem a jövő év elején, a tervek szerint már január végén elindul – mondta el a Világgazdaság kérdésére Port Ferenc, a társaság vezérigazgatója. A beruházásra eddig több mint 100 millió forintot fordítottak; ezt abból a tartalékból fedezték, amely a Mammut mozi eladásából származott.

Az internetes oldalra kattintók katalógusból választhatják ki, melyik filmet szeretnék egyszeri megtekintésre kikölcsönözni vagy letölteni. Az érdeklődők az induláskor közel 300 címből választhatnak. Az újdonságok mellett régebbi filmcsemegék is elérhetők lesznek, olyan alkotások is, amelyeket egyébként nem a Budapest Film forgalmaz. A letöltés ára 2000, a kölcsönzés díja 600 forint körül lesz, fizetni pedig egyebek mellett bankkártyával és mobiltelefon segítségével lehet majd.

Port Ferenc szerint az internetes mozi elindítása azért időszerű, mert évek óta stagnál a mozipiac: a Budapest Film árbevételének már csupán egyharmadát teszi ki ez a terület. Illúzió azt feltételezni, hogy ez a piac kiugró növekedést hozhat – véli a vezérigazgató. A KSH adataiból kiderül: 2001-ben 15,7 millió, tavaly pedig 12,1 millió nézőt regisztráltak az ország filmszínházaiban. Jelenleg a fővárosra jut a mozilátogatások közel 60 százaléka, itt évek óta hasonló eredményeket produkálnak az intézmények.

Igaz, akad azért olyan filmes központ is, ahol csekély mértékű emelkedést tapasztaltak. Ilyen a Budapest Film által üzemeltetett Corvin Budapest Filmpalota, amely az idén eddig 2,7 százalékkal növelte látogatószámát a tavalyi évhez képest, jegybevétele pedig 6,3 százalékkal emelkedett (2005-ben több mint 612 ezer nézőt vonzott). A kiválóan teljesítő Corvin stabilan őrzi helyzetét; ha a kiemelkedő sikerfilmeket nézzük, a bemutatót követő hetekben lekörözi az összes mozit. Az InterCom által forgalmazott Szabadság, szerelem például itt érte el a legnagyobb látogatói számot: négy hét alatt 32 ezer néző váltott rá jegyet.

A fővárosi arthálózat látogatottságában az idén kismértékű, négyszázalékos csökkenés várható – számolgat az eddigi látogatószám alapján Port Ferenc. Tavaly a 13 budapesti art besorolású filmszínházat összesen több mint 880 000 néző kereste fel, az idén várhatóan közel 850 000 (ebből a Művész 185 000, a Puskin pedig 168 000 nézőt vonz az előzetes számítások alapján). A csökkenés oka az lehet, hogy a multiplexek üzemeltetői taktikát változtattak, s művészfilmeket is műsorra tűznek (a Mammut tavalyi eladása után kezdődött ez az átalakulás, ott ugyanis az új üzemeltető megőrizte a hagyományokat, a sikerprodukciók mellett igényesebb alkotásokat is vetít).

Csak egy példa: a Volver című spanyol film látogatószámából 18 százalékot a Palace Mammut teljesített, hatot a Palace West End, 14 százalékot a Corvin, a többit pedig az art mozik. Kiválóan szerepel Pedro Almodóvar filmje: tizenkét kópiával játsszák az országban, most több mint 48 ezer nézőnél tart. Csak Budapesten december 10-ig 1248 előadást tartottak belőle, és több mint 39 ezren látták. A spanyol produkciók kiugró sikerét általában a nemzetközi díjak és elismerések hozzák, minden évben felkerül egy-egy ilyen film a 30 legnézettebb alkotás listájára.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.