A híd az öböl felett
1989-ben a föld megmutatta, ki az erősebb. Akkor leszakadt az Oaklandet és a San Francisco előtt fekvő Yerba Buena szigetet összekötő Bay híd egy része. Mérnökök most a híd földrengésbiztos utódján dolgoznak, amely a tervek szerint 2013-ra készül el, s állítólag az 1989-eshez hasonló nagyságú földrengéseknek is ellenáll majd.
Minderről teljesen új konstrukciók gondoskodnának. Például egyetlen tartókábel – amely 137, egyenként 127 acéldrótból álló sodronyból készül – lesz. Ez egy hatalmas hurkot alkot, amely a híd nyugati végén az útfelület alatt húzódik, a kötél nyitott végeit pedig a keleti oldalon az úttestben rögzítik. Így a kábel sok kisebb kötélen tartja az utat, miközben maga az út ad tartást a kábelnek.
A mozgathatóság számos más alkotóelemnél is vezérelv. A híd egyetlen árboca vagy „tornya”, amelyen keresztülfut a tartókábel, nem egy pillérből, hanem négy, viszonylag rugalmas összeköttetésben álló acéloszlopból épül fel, ezek erősebb rengések esetén egymással ellentétesen lengenek ki.
Az út ágyába szabályos távolságban puffereket és rugalmas elemeket építenek be, hogy az útpályák ne váljanak teljesen merevvé.
Az új dizájn ára
Az ilyen típusú hidakhoz először meg kell építeni egy drága állványzatot, amelyre az útpályát fektetik. Ezt a „hamis” tartószerkezetet aztán később, amikor az út már „lóg”, elbontják. Azonban egy kevésbé rugalmas, ám ugyanilyen stabil építmény feltehetően a többszörösébe került volna. A térség polgárai pedig tudatosan döntöttek a műtárgy mellett, mivel a régi, pusztán funkcionalitásra törekvő Bay híd mindig is a híres Golden Gate árnyékában maradt.


