kritika Az Európai Bizottság értékelése szerint a Magyarországon alkalmazott útdíjrendszer ellentétes a közösségi irányelvekkel. A Siim Kallas közlekedési biztos által jegyzett vélemény alapján a magyar autópályadíj-rendszer több ponton is sérti a követelményeket. A bizottság szerint az úthasználati díjak lényegesen magasabbak a kormány által novemberben, majd 2013 februárjában bemutatott díjszámítási modellből levezethető összegeknél. Továbbá nincsenek a modell használatához elengedhetetlen alapvető adatok. Kallas levele szerint maga a magyar módszertan is hibás. A vonatkozó EU-irányelv érvényesítése helyett a más tagállamokban alkalmazott útdíjakra támaszkodik, és a költségeknek először az útdíjköteles és nem útdíjköteles járművek között – majd pedig a különböző útdíjköteles járművek között – történő elosztását nem támasztják alá objektív kritériumok. A Népszabadság értesülése szerint a szaktárca még tanulmányozza a még augusztusban postázott állásfoglalást. Úgy tartják: „a támadás” beleillik a magyar ügyeket övező brüsszeli hangulatba, és a hiba nem a működésének első két hónapjában 27,35 milliárd forintot hozó díjrendszerben, hanem bizottsági „készülékekben” van. Júliustól az útdíj máris szép pénzt hozott a költségvetésnek: két hónap alatt 26 milliárd forint folyt be az e-útdíjból, így tarthatónak tűnik a fél évre tervezett 75 milliárd forintos bevétel.