Az európai kultúrát máig meghatározó művészeti korszak legnagyobbjait idézi meg Thomas Hengelbrock és a Balthasar-Neumann-Ensemble február 16-án a Zeneakadémia Nagytermében.
A pályáját Doráti Antal asszisztenseként kezdő német hegedűs, zenetudós és karmester a barokk historikus zenélés nagymestere, ugyanakkor a jelenkor felé terjeszkedő repertoárjával egyike korunk legsokoldalúbb muzsikusainak. Hasonlóan változatos, a barokktól a kortárs zenéig, továbbá Verdit és Bachot is játszó együttes a Hengelbrock által 1995-ben megalapított freiburgi Balthasar-Neumann-Ensemble.
Budapesten fellépve működésük barokk vonulatát teszik élményszerűen érzékletessé, jól bizonyítva mindazonáltal működésük eredetiségét is. Bach és Telemann egy-egy művének nyomában ugyanis egy, a barokk zenés színház hagyományait felélesztő opera-pasticcio kerül majd előadásra: Thomas Hengelbrock egyetlen dramaturgiai fonálra fűz ismert és felfedezésre érdemes barokk áriákat – a közönség mindenkori örömét keresve, s a barokk és a posztmodern szellemét egyként képviselve.
Hengelbrock és zenekara a szaracén varázslónő Armida és Rinaldo keresztes lovag – Tasso eposzából önálló éltre kelt – történetének korabeli feldolgozásaiból kínál hangzó széphistóriát. Armida a tündöklő mezzoszoprán Lindsey, Rinaldó pedig a ragyogó tenor, Steve Devislim alakítja ezen az estén.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.