Visszatért a 2010-es szintre a magyarok bizalma
Magyarországon a legutóbbi időszak rekord szintjét érte el a Nielsen fogyasztói bizalmi indexe. Az idei első negyedévi felmérés során ugyanis hazánkban újabb három ponttal emelkedett a mutató a negyedik negyedévhez képest, és 54 ponton áll. Ennél nagyobb fogyasztói bizalmi indexet hazánkban, 59 pontot 2010 negyedik negyedévében mértek.
Magyarországon főleg azért javult az index, mert többen látják kedvezőnek a munkahelyi kilátásokat, mint a negyedik negyedévben. Amíg ugyanis a következő tizenkét hónapban a munkahelyi kilátásokat többé-kevésbé kedvezően a válaszadók 8 százaléka látta múlt év végén, addig most 12 százalék. Ez jelenős növekedést jelent, egyik negyedévről a másikra.
Az index három összetevője közül legpozitívabban személyes pénzügyi helyzetüket ítélik meg a felmérésben részt vett fogyasztók; 19 százalékuk tekint többé-kevésbé derűlátóan az előttünk álló tizenkét hónapra, személyes pénzügyi helyzetének szempontjából. Az arány megegyezik a negyedik negyedévivel.
A jelenlegi időszakot, figyelembe véve az árakat és saját pénzügyi helyzetét a megkérdezettek 12 százaléka látja megfelelőnek arra, hogy megvásárolja, amit szeretne, vagy amire szüksége van. Ez a mutató 1 százalékponttal emelkedett, negyedéves összehasonlításban.
Összességében az 54 pontos magyar fogyasztói bizalmi index elmarad az európai átlagtól, amely a negyedik negyedévi 73 pontról 75-re emelkedett.
Közép- és Kelet-Európában Csehországban legnagyobb a fogyasztók bizalma, 75 ponttal. További sorrend: Lengyelország 70, Bulgária és Szlovákia 68-68, Románia 67, Ukrajna 56, Szerbia 52, Szlovénia 48, Horvátország 45 pont. Hetedik szomszédunk, Ausztria mutatója 87 pont, ami eggyel több, mint három hónappal korábban.


