BUX 42,119.04
-2.00%
BUMIX 3,917.65
-0.32%
CETOP20 1,992.73
0.00%
OTP 9,870
-4.13%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-2.95%
-0.28%
0.00%
ZWACK 17,550
+0.57%
0.00%
ANY 1,610
+0.62%
RABA 1,170
+0.43%
0.00%
-1.91%
+0.67%
+0.92%
-0.86%
-17.96%
-0.75%
0.00%
+0.81%
OTT1 149.2
0.00%
-0.49%
MOL 2,810
-2.16%
DELTA 38.15
-4.27%
ALTEO 2,370
-0.42%
0.00%
+1.21%
EHEP 1,750
-1.69%
+0.69%
-0.50%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.07%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
-3.69%
-1.13%
-5.30%
0.00%
-1.86%
-2.15%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
0.00%
NAP 1,186
-1.98%
0.00%
-0.89%
Forrás
RND Solutions
Közélet

Ma már másképp csinálnák

Minden második megkérdezett vezető másként tenne valamit, ha visszamehetne az időben. Tízből nyolcan a finanszírozás, a beruházás vagy a technológiai fejlesztés terén cselekednének aktívabban – derült ki a CIB Bank és a GfK közös, a hazai kis- és középvállalatokat vizsgáló reprezentatív kutatásából, amely idén nyáron 600 résztvevő közreműködésével készült a pénzintézet megbízásából.

A vállalkozók negyede véli úgy, hogy a pályázati lehetőségek jobb kiaknázásával többre vihette volna annak idején. Ami a terveiket illeti, 2015 második fele és 2016 eleje elsősorban a belső piacokra való fókuszálásról, az ott történő beruházásokról és a stratégiák finomhangolásáról szól majd. Az elmúlt három évben emelkedett azon vállalkozások száma, amelyek stratégiát készítenek a jövőre nézve.

Ezt 2013-ban a legalább százmillió forint árbevételt elérő – ám 10 milliárd forint alatt maradó – kkv-k 80 százaléka tette meg, tavaly ez az arány növekedett, az idén pedig elérte a 86 százalékot. A stratégiát készítő cégek 51 százaléka adott évre, 39 százaléka egy-két esztendőre gyárt ilyen tervet. Három évnél hosszabb időszakban mindössze 12 százalékuk gondolkodik. A CIB szakértői szerint ez nem tér el a hazai nagyvállalatok gyakorlatától sem: az ennél hosszabb távú tervezés a multinacionális cégeknél sem jellemző.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek