52 oldal a közlekedéssel összefüggő egyes törvények módosításáról - nem ez az a tipikus törvényjavaslat, ami nagy politikai viharokat szokott kavarni. Most azonban ez mégis megtörténhet: a 444.hu szúrta ki, hogy az indítványba több igencsak érdekes részletet is elrejtettek.
Elsőként például a „a közforgalmú vasúti járművek biztonságos üzemeltetésével közvetlenül összefüggő műszaki adatok” 30 évre titkosíthatóak lesznek, elvileg a terrorveszélyek miatt. A MÁV vagy a BKV elég széles mérlegelési jogot kap arra, hogy eldöntse, milyen adatot hajlandó kiadni, bár nem egyedül döntenek majd. Egy belügyminiszteri véleményezést kell majd kérniük a titkosítás előtt. Így tehát az sem lehetetlen, hogy a metróügyekről, vagy épp a vasút körüli közbeszerzések állami támogatásáról tudunk meg egyre kevesebb információt.
A törvényjavaslat egy másik része felhatalmazza a kormányt, hogy rendeletben állapíthassa meg a "közlekedési infrastruktúra-beruházás megvalósításához szükséges, legfeljebb 200 méter szélességű területsávot vagy nyomvonalat". Ez a szabályozás a mostani hatósági eljárást politikai szintre emelné, így a helyiek tiltakozását könnyebben lehetne félresöpörni, ha nem tetszik nekik egy építkezés nyomvonalának terve. Mint például ahogy most Etyeken tiltakoznak a felcsúti kisvasút meghosszabbítása ellen. ha a kormány rendelettel jelöli ki a nyomvonalat, akkor azt már jogszabály írja elő, ami ellen gyakorlatilag lehetetlen jogorvoslattal élni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.