Közélet

Tarlós: Budapestnek van pénze a metrófelújításra

Nem készpénzben, hanem értékpapírokban és betétekben, de a fővárosnak rendelkezésére áll a 3-as metró felújításához a kormány által biztosított forráson felül szükséges 30 milliárd forint – erősítette meg Tarlós István főpolgármester a Klubrádió Reggeli gyors című műsorában korábbi tájékoztatását csütörtökön.

A főpolgármester (Fidesz-KDNP) hangsúlyozta: ez meglévő forrás, amelyet nem enged másra felhasználni. Mivel ez a 30 milliárd forint és a kormány által biztosított 137,5 milliárd forint is rendelkezésre áll, az egyik szakasz állomásai és az alagút felújításával szeptemberben megkezdődhetnek a munkálatok.

Mint mondta, „biztató híreket kaptak” arról, hogy az unió nem szankcionálja majd a főváros saját gazdálkodásából származó pénzmaradvány felhasználását a felújítás fedezetének kipótlására. Erről szóló írásos dokumentumot a jövő héten kapnak – tette hozzá.

Tarlós István kitért arra is, hogy a metrófelújítás során lesz akadálymentesítés, de arról még folyik a vita, hogy az milyen mértékű és minőségű legyen.

A teljes akadálymentesítésből a költségek miatt „vissza kellett venni”, de muszáj volt, mert a másik lehetőség az lett volna, hogy az egész metrófelújítást későbbre, az ehhez szükséges forrás beszerzése utánra tolják – közölte. Hozzátette: nem lesz olcsó, de utólag is meg lehet oldani a teljes akadálymentesítést.

A főpolgármestert a Római-parti mobilgátról is kérdezték, mint mondta, ha megkezdődik az építés, onnantól számítva hozzávetőlegesen másfél év alatt befejeződhet a kivitelezés.

Ha megtámadják a közbeszerzést, ez eltolódhat 3-4 hónappal – tette hozzá.

Tarlós István „hülyeségnek” nevezte azt a felvetést, hogy a part menti nyomvonal választása mögött a Római-parton érdekeltségekkel bíró ingatlantulajdonosok és -fejlesztők lobbija állna.

„Nem gondolom, hogy az a hírem, hogy üzleti célokra használnám fel a pozíciómat” – fogalmazott. Emlékeztetett arra, hogy ő maga rendeltette el a területen az építési és változtatási tilalmat. Kijelentette: garantálja, hogy amíg ő a főpolgármester, addig a hullámtérben nem fognak építkezni, új építési engedélyt vagy övezeti átsorolást kiadni.

Véleménye szerint ha még öt évig folyna az egyeztetés a védműről, akkor is lenne olyan, aki szerint nem elég előkészített az építés, aki kritizálná a tájterveket, a kockázatkezelést, miközben eddig is már hat „autentikus szakvélemény” készült.

„Ez a védmű meg fog épülni” – húzta alá, hozzátéve: meggyőződése, hogy ha elindulnak a munkálatok, az ügy megoldódik.

metrofelújítás Budapest hármas metró Tarlós István
Kapcsolódó cikkek