Nem javult a helyzet a téli gumira váltók arányában, a vizsgálatban részt vett személygépkocsik 22 százaléka még mindig nyári gumival vág neki a téli utaknak és az ünnepeknek – derült ki a Nonstopgumi.hu és a Használtautó.hu immár hatodik éve elkészített felméréséből, amelyet ezúttal öt település – Fót, Budakalász, Dunakeszi, Budaörs és Soroksár – bevásárlóközpontjainál parkoló autók abroncsai alapján készítettek el.
Összesen több mint 300 autón, több mint 1200 abroncsot szemlézett a két cég felmérőcsapata. A prémiummárkák aránya és a profilmélység kapcsán is jeleskedett Fót, itt a vizsgált gépkocsik 80 százaléka prémium gumival volt felszerelve, az átlagos profilmélység elérte a 6,3 mm-t – írják a két portál közleményében. A tavalyi évhez mérten összességében javult a prémium abroncsok aránya, idén az autók 68 százaléka rendelkezett ilyennel. Nem számottevően, de csökkent az abroncsok átlagos profilmélysége, az 5,4 mm-es érték nem kimagasló, a téli abroncsok 4 mm-es profilmélység alatt már cserélendők.
A fótiak 27 százaléka nem váltott téli gumira december beköszöntével sem, amivel a kategóriában sereghajtóként végeztek. Még Soroksár és Budakalász is felkészültebben állt neki a télnek, ahol még 21 százalék a nyárigumisok aránya. Dunakeszin az autók 96 százaléka téli gumival volt felszerelve. Ráadásul a dunakesziek odafigyeltek arra is, hogy ne legyen öt évnél idősebb az abroncs, csupán 14 százalékuknál találtak „túlkoros” gumikat – olvasható a közleményben.
Az 5 évnél idősebb abroncs nem feltétlenül rossz, csupán az mondható el ökölszabályként, hogy az 5 szezont kiszolgált téli gumi már cserére érett. Egy 3 éves koráig szakszerűen tárolt, majd két évet szolgált abroncs még lehet jó, de 10 évvel a gyártási idő után minden abroncs cserélendő
– idézik Katona Mátyást, a Használtautó-csoport autós magazinjának főszerkesztőjét.
A nyári gumi havas-jeges úton csaknem kétszeres fékutat ad, de nem kell ahhoz hó és jég, hogy kijöjjön a téli gumik fölénye, egy közepes állapotú használt nyári gumi hűvös, akár fagypont feletti hőmérsékleten, nedves aszfalton, 60 km/óráról vészfékezve is autóhossznyi, több mint 5 méteres többlet fékutat ad egy jó téli vagy négyévszakos gumihoz mérten – közölték hozzátéve, hogy autópályán, gyorsabb sebességnél ez a szám még drasztikusabb lehet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.