BUX 41,779.48
+0.74%
BUMIX 3,950.99
+1.32%
CETOP20 1,976.81
+0.33%
OTP 9,904
-3.75%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.14%
-0.61%
ZWACK 17,050
0.00%
0.00%
ANY 1,620
+1.25%
RABA 1,180
+2.16%
-4.29%
-0.24%
+6.16%
-0.92%
OPUS 188.8
+2.61%
+11.11%
-0.74%
0.00%
+2.74%
OTT1 149.2
0.00%
+3.54%
MOL 2,700
-0.59%
0.00%
ALTEO 2,390
+1.70%
-9.09%
+0.40%
EHEP 1,590
+4.95%
0.00%
+0.64%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.20%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
-0.47%
0.00%
+1.48%
+5.71%
+4.38%
+2.48%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
+4.09%
NAP 1,190
+1.54%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Közélet

Az elérhető luxus megtapasztalása

Érdekes kérdéseket feszeget a Hugo Boss parfümök legújabb kampánya, amelynek keretében az új BOSS The Scent Private Accord mutatkozik be. Tudunk-e kötődni valakihez, akivel még sohasem találkoztunk? Érezhetünk-e közel valakit magunkhoz úgy, hogy még sohasem éreztük az illatát? A parfümcég válasza egyértelmű. Ahogy fogalmaznak: „Bár virtuális világban élünk, ahol a monitor mellett ülve ismerkedünk, beszélgetünk és éljük az életünket, ám az élmény mégsem teljes. Érzékeink csak a való világban képesek másokéval egybefonódni.” 

Orrunk mintegy tízezer szag és illat megkülönböztetésére képes. Bár az evolúció során az ember esetében csökkent a szaglás jelentősége, az illatok továbbra is fontos szerepet játszanak – egyebek mellett – közérzetünk alakulásában, befolyásolhatják lelkiállapotunkat is, érzelmeket váltanak ki belőlünk.

A párválasztás során is nagy jelentősége van, a vonzalom kialakulásában játszott szerepe legalább akkora, mint a vizuális ingereké.

Ezt a kérdéskört járja körül a BOSS Parfums az új kampányban, amely a mai digitális világban történő csábításról és az illatban rejlő transzcendentális erőről szól.

A két új illat a 2015-ben debütált BOSS The Scent férfi-, illetve női változatának továbbgondolása: az eredeti illatok vágyfokozó verziója, a BOSS The Scent Private Accord For Him és For Her meghatározó összetevője a csábító, pörkölt kakaóbab. A férfiaknak szóló változatban a titokzatos kakaóesszencia érzéki jellegének fokozása érdekében Bruno Jovanovic parfümőr az illatot finom mokkával itatta át, és a pikáns gyömbér és az egzotikus maninka gyümölcs aromájával gazdagította.

A nőknek szóló formulát Louise Turner parfümőr neve fémjelzi. Az illatba csempészett édes mandarin és az osmanthus virág fokozza a kakaó és az érzéki tonkabab vonzerejét és varázsát. Mindkét parfümöt a már közel harmincéves Primőr Kozmetikai Kft. forgalmazza, és szeptembertől már kaphatók a Müller, Douglas és Marionnaud parfümériákban.

Fotó: Primőr Kozmetikai Kft.

A cég által forgalmazott prémiumkategóriájú parfümök közül egyébként a Paco Rabanne, Hugo Boss, Carolina Herrera, Gucci, Prada Tiffany márkák a legsikeresebbek – sorolta lapunknak Kiss Kolos, a Primőr Kozmetikai Kft. ügyvezető igazgatója. A hazai fogyasztói igényeket elsősorban a nemzetközi divat- és parfümtrendek diktálják. Egy-egy illat sikere számos tényezőtől függ, a szakmában dolgozók a modern parfümkészítés kezdete óta igyekeznek megfejteni a titkot.

Olyan ez, mint egy popsláger, soha nem lehet tudni, hogy mit játszanak a rádiók a nyáron. Esetünkben ez lehet a koncepció, a marketingkampány, az üveg, a csomagolás és természetesen maga az illat. A parfümvásárlás bonyolult tudat alatti döntési folyamat eredménye, és a legtöbb vásárló tagadja, hogy elsősorban nem az illat miatt választotta az adott terméket, pedig kutatások igazolják, hogy az említett tényezők összessége vezet a végső döntéshez

– fogalmazott Kiss Kolos. Szerinte az elmúlt csaknem harminc év során jócskán megváltoztak a fogyasztói szokások, az egyik legjelentősebb változás az, hogy a magyar kozmetikai fogyasztási kultúra forradalmon ment keresztül, ami talán kevésbé volt látványos, mint a mindenki számára látható gasztroforradalom, de hasonló léptékű és jelentőségű. Ez érvényes a smink, a bőrápolás és az illatszerek szegmensére egyaránt.

Ma már az átlagos vásárló sokkal több terméktípust ismer és használ a megfelelő módon, mint harminc éve.

A kínai piacokon tömegesen megjelenő, az esetek nagy részében bizonytalan eredetű parfümökkel kapcsolatban elmondta: bíznak benne, hogy nem jelentős ezek befolyása, mert „a fent említett edukációs folyamat része az is, hogy sok kellemetlen élmény után megtanulták a vásárlóink, hogy melyek a megbízható beszerzési források – mondta Kiss Kolos. – Akik a mai napig bedőlnek a kínai hamisítványoknak, valójában nem a mi vásárlóink. A parfümvásárlás része a választás és rátalálás élménye, az elérhető luxus megtapasztalása, amit egy kínai piacon ritkán él meg az ember.”

A cikk a Világgazdaság október 5-i számában jelent meg

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek